עונת 2024 ב-MLS תהיה הראשונה שלאו מסי פותח בארה"ב, וכעת נודע כי הוא גם ייצטרך להתרגל למספר חוקים חדשים, עליהם הכריזה היום (שישי) הליגה.
החוק החדש הבולט ביותר הוא זה שמטרתו היא למקסם את זמן המשחק ומחייב שחקן מוחלף לצאת מהמגרש תוך לא יותר מ-10 שניות. אי יציאה מכל נקודה במגרש בתוך 10 השניות תגרום לשחקן הנכנס להמתין בחוץ במשך דקה לפחות, לפני כניסתו למשחק בעצירה הבאה. במהלך תקופת ההמתנה ולפני כניסת המחליף, הקבוצה תשחק עם שחקן אחד פחות. שחקנים פצועים ושוערים מוחרגים מהחוק הזה, שכבר נוסה בעונת ה-MLS NEXT Pro האחרונה, ו-99.7 אחוז מתוך יותר מ-3,200 החילופים שהיו במהלכה הושלמו תוך 10 שניות או פחות.
1 צפייה בגלריה
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
משחק בליגה עם חוק פורץ דרך. מסי
(AP Photo/Joshua A. Bickel)
חוק נוסף, שלרבים מאוהדי הכדורגל בעולם וודאי יצא לתהות לגבי מדוע הוא לא קיים, קובע כי שעוני המשחק שעל המסכים באצטדיונים יכללו את הדקות והשניות של תוספת הזמן, ולא ייעצרו אחרי הדקה ה-45 או ה-90. ב-MLS גם הודיעו כי מעתה החלטות ה-VAR יוכרזו על ידי השופט לאוהדים באצטדיון ובבית, כפי שהיה במונדיאליטו.
חוק חדש נוסף הוא "טיפול מחוץ למגרש", שנועד לאפשר למשחק להתחדש מהר תוך שמירה על בריאות השחקן. אם שחקן עם חשד לפציעה נשאר על הדשא במשך יותר מ-15 שניות, השופט יפסיק את המשחק ויסמן לצוות הרפואי להיכנס למגרש. כאשר השחקן בטוח, הוא ייצא מהמגרש ויישאר בחוץ למשך שתי דקות לפחות להמשך הערכה וטיפול. בנוסף, נקבע כי שחקנים יריבים שחטפו בו זמנית פציעות ראש הדורשות טיפול מחוץ למגרש, אשר לאחר מכן קיבלו אישור לחזור לשחק, יחזרו למשחק באותו זמן, לאחר ששתי ההערכות הרפואיות הושלמו.