פ.ס.ז' ממשיכה בכושר הדורסני שלה, למרות שאנחנו רק בחודש אוגוסט. פחות משבוע אחרי ה-0:4 על נאנט בסופרקאפ הצרפתי בבלומפילד, האלופה פתחה אתמול (שבת) את העונה בליגה עם 0:5 קליל על קלרמון.
ניימאר כבש את השער הראשון, והוסיף עוד שלושה בישולים (השחקן השלישי בלבד בתולדות פ.ס.ז' שעושה זאת), אבל כל התקשורת הצרפתית מדברת הבוקר רק על דבר אחד - השער הווירטואוזי של לאו מסי במספרת, שקבע את ה-0:5 המהדהד. "זה יהיה שער העונה", טענו כמעט בכל כלי תקשורת אפשרי בצרפת. וכן, למרות שאנחנו רק במחזור הפתיחה.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
"משלמים כדי לראות שחקנים כאלה". מסי
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
המספרת של מסי, רגע לפני שהכדור נחת ברשת
(צילום: רויטרס)
עד כדי כך השער גרם להתלהבות, עד שאפילו אוהדי חלק מקלרמון הריעו בסיום ל"פרעוש", כשצעקו: "מסי, מסי". חלק אחר דווקא סלד מההתנהגות הזו, אחד מהם סיפר לרדיו מונטה קרלו: "לא מבין את זה, הם חושבים שאנחנו בקאמפ נואו?". גם מאמן קלרמון, פסקאל גאסטיין, פירגן לארגנטינאי: "הוא כוכב. מה אתם רוצים שאגיד? הוא נהדר. בשביל שחקנים כאלה משלמים על כרטיס. אני בר מזל שאני לא צריך לשלם, אלא משלמים לי כדי לראות שחקנים כאלה. זה מדהים".
מאמן פ.ס.ז', כריסטוף גאלטייה, יכול לחגוג את הניצחון הגדול ביותר של הפריזאים במחזור הפתיחה של הליגה. "לאו הגיע מאוד חד לפתיחת העונה", הודה המאמן. "הוא מבין את המשחק ותמיד רואה איפה הוא צריך להיות ומתי - גם הדרך שהוא עושה הגנה והיכן הוא ממקם את עצמו למהלך הבא. הוא משחק באיזורים שהוא אוהב ואוהב לשתף את השחקנים שסביבו. כשלאו מסי מחייך ושמח, זה ברור שגם שאר הקבוצה שמחה".
אוהדי קלרמון מריעים למסי
והייתה עוד היסטוריה על כר הדשא בקלרמון. וורן זאירה-אמרי, הצרפתי בן ה-16 וחמישה חודשים, הפך לצעיר ביותר אי פעם שמופיע במדי פ.ס.ז' במשחק רשמי. מי שדווקא לא שיחק הוא קיליאן אמבפה, שהחמיץ את הסופרקאפ בשל צהובים ואת משחק הליגה בשל פציעה. "ברור שאם זה היה משחק קשה, או משחק בליגת האלופות, קיליאן היה משחק. העדפנו לדחות את החזרה שלו ולדעתי הוא יהיה איתנו נגד מונפלייה", סיכם גאלטייה.