יממה אחרי שצרפת קבעה שיא במוקדמות היורו כשדרסה 0:14 את גיברלטר, גם חלוץ נבחרת בלגיה רומלו לוקאקו ניפץ אתמול (ראשון) שיא מוקדמות - וגם במקרה שלו יש את המספר 14. לוקאקו שיחק אתמול רק במחצית הראשונה ב-0:5 הביתי על אזרבייג'אן, אך תוך 20 דקות (17 עד 37) מצא את הרשת ארבע פעמים ובכך הגיע ל-14 שערים בקמפיין מוקדמות היורו - יותר מכל שחקן אחר אי פעם.
לוקאקו בן ה-30 כבש 83 שערים ב-133 משחקים במדי נבחרתו - מלך שעריה בכל הזמנים כמובן - ועם הכיבוש הבא שלו הוא ישתווה לפרנץ פושקאש ככובש השני בטיבו באירופה ברמת הנבחרות. במקום הראשון נמצא כמובן כריסטיאנו רונאלדו עם 127. מדובר גם בהמשך ישיר לפתיחת העונה הנפלאה של לוקאקו ברומא, ביתו החדש, כשהוא עם 17 שערים ובישול ב-19 משחקים בכל המסגרות העונה בנבחרת ובקבוצה.
1 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
רגיל לכבוש בנבחרת. לוקאקו
(צילום: JOHN THYS / AFP)
בלגיה, שההדחה כבר בשלב הבתים במונדיאל בקטאר היוותה אקורד סיום צורם עבור דור הזהב שלה, סיימה את המוקדמות במקום הראשון בבית 6 והיא תשובץ בדרג הראשון בהגרלת היורו שתיערך בהמבורג ב-2 בדצמבר. בנוסף, הנבחרת של דומניקו טדסקו בלתי מנוצחת במוקדמות (יורו ומונדיאל) כבר שמונה שנים וחצי, כשהאחרון שהכניע אותה היה גארת' בייל שהעניק לוויילס 0:1 בקרדיף ביוני 2015.
טדסקו בן ה-38 - שמאז שמונה למאמן נבחרת בלגיה בפברואר רשם שמונה ניצחונות ותיקו - הוא האיטלקי הרביעי שמוביל את נבחרתו לאליפות אירופה הקרובה, לצד מרקו רוסי (הונגריה), פרנצ'סקו קאלצונה(סלובקיה) ו-וינצ'נזו מונטלה (טורקיה). איטליה עצמה של לוצ'אנו ספאלטי המקומי תצטרף אליהן אם לא תפסיד הערב (21:45) לאוקראינה בחוץ.
והשיא של לוקאקו לא היה הדבר היחיד שגנב את ההצגה אתמול בבריסל. הערב התחיל עם טעות מוזרה, כאשר ההמנון השבדי נוגן במקום זה האזרי. כידוע, רק לפני שלושה ימים אזרבייג'אן הביסה 0:3 את שבדיה. מה שיכול להסביר את הטעות היא העובדה ששבדיה היא הנבחרת האחרונה שהתארחה באצטדיון המלך בודואן לפני אתמול.