מחזור נוסף בליגות הבכירות באירופה הגיע היום (שבת) לשיאו. טוטנהאם הביסה 2:6 את לסטר בזכות שלושער של סון יונג-מין שעלה מהספסל רק בדקה ה-59, וארלינג הולאנד כבש במשחק שביעי ברציפות ב-0:3 של האלופה על וולבס. בגרמניה, באיירן עמוק בתוך משבר, מנשנגלדבאך הביסה 0:3 את לייפציג, ומרקו רויס נפצע בניצחון של דורטמונד על שאלקה בדרבי. בספרד, לבנדובסקי להט בניצחון ברצלונה שהעלה אותה זמנית לפסגה.

אנגליה

טוטנהאם – לסטר 2:6 | המארחת הגיעה לאחר הפסד מפתיע 2:0 לספורטינג ליסבון, אבל בליגה היא טרם הפסידה וכעת צמודה למנצ'סטר סיטי בפסגת הטבלה (עד למשחק מחר של ארסנל). סון יונג-מין - מלך שערי הפרמייר-ליג בעונה שעברה - שהתחיל את העונה בצורה זוועתית ולא כבש כלל, עלה כמחליף בדקה ה-59 והשלים שלושער ענק ב-13 דקות (73, 84 בבעיטה מדהימה מחוץ לרחבה, 86). עוד לפני כן, הוגו לוריס עצר פנדל של יורו טילימנס בדקה השישית, אך בהתערבות ה-VAR נקבע כי השוער עמד לפני קו השער והבלגי דייק בפנדל השני. היתרון המפתיע של השועלים החזיק חמש דקות בלבד, אז הארי קיין השווה עם שערו ה-20 בקריירה מול לסטר, היריבה האהובה עליו במדיה גם שיחק כמושאל בעונת 2012/13. אריק דייר קבע מהפך (21), אך ג'יימס מדיסון איזן עוד לפני הירידה למחצית (41). רודריגו בנטקור החזיר את היתרון לתרנגולים (47). לסטר שקועה במקום האחרון עם נקודה אחת בלבד.
4 צפייה בגלריה
סון יונג-מין חוגג
סון יונג-מין חוגג
יחזור לעצמו? סון יונג-מין חוגג
(צילום: רויטרס)
מנצ'סטר סיטי - וולבס 0:3 | לאחר התיקו מול אסטון וילה במחזור הקודם, האלופה חזרה למסלול הניצחונות בליגה. כבר מההתחלה היה ברור לגמרי לאיזה כיוון המשחק הולך, כש-50 שניות משריקת הפתיחה ג'ק גריליש העלה את האלופה ליתרון מבישול של קווין דה בריינה. ארלינג הולאנד הכפיל בדקה ה-16 עם שער במשחק שביעי ברציפות, ה-11 שלו העונה והראשון בבעיטה מחוץ לרחבה. מאז שעזב את רד בול זלצבורג, הנורווגי הנפלא כבש 100 שערים ב-99 משחקים בבורוסיה דורטמונד וסיטי. הצרות של וולבס נמשכו ובדקה ה-33 היא נותרה בעשרה שחקנים לאחר שניית'ן קולינס פגע בברוטליות בגריליש וספג כרטיס אדום. במחצית השנייה סיטי הורידה את הרגל מהגז, אך מצאה את הרשת פעם נוספת כשפיל פודן כבש שער נפלא בנגיעה אחרי בישול נוסף של דה בריינה (69). במידה שארסנל לא תנצח מחר את ברנטפורד (14:00), סיטי תצא לפגרת הנבחרות כשהיא במקום הראשון. מנגד, וולבס עם 6 נקודות בלבד והיא יכולה לסיים את המחזור מתחת לקו האדום.
4 צפייה בגלריה
הולאנד וגרליש
הולאנד וגרליש
סיטי זמנית במקום הראשון. הולאנד וגרליש חוגגים
(צילום: EPA)
במשחק נוסף בפרמייר-ליג: ניוקאסל - בורנמות' 1:1.

גרמניה

אוגסבורג – באיירן מינכן 0:1 | דווקא לאחר ה-0:2 המרשים על ברצלונה בליגת האלופות, קבוצתו של יוליאן נגלסמן רשמה הפסד מפתיע בדרבי הבווארי. באיירן החזיקה הרבה יותר בכדור (77% מהזמן), אבל הרשתה לאוגסבורג לצאת למתפרצת אחר מתפרצת ונענשה בדקה ה-59 כשמרג'ים ברישה כבש את השער היחיד במשחק. האלופה לא ניצחה בארבעת משחקיה האחרונים בליגה, והיא עלולה לסיים את המחזור כשהיא במרחק חמש נקודות מהפסגה.
4 צפייה בגלריה
תומאס מולר מאוכזב
תומאס מולר מאוכזב
באיירן במשבר. תומאס מולר מאוכזב
(צילום: גטי אימג'ס)
בורוסיה דורטמונד – שאלקה 0:1 | אחרי שאת העונה שעברה בילתה שאלקה בליגת המשנה, הדרבי של חבל הרוהר חזר וגם עם קהל בפעם הראשונה מאז הקורונה. העולה החדשה, שפתחה את העונה רע אבל השיגה ארבע נקודות בשני המשחקים האחרונים, הייתה קרובה להמשיך את המומנטום החיובי מול היריבה המרה שהגיעה אחרי הפסדים כואבים למנצ'סטר סיטי בליגת האלופות (2:1) וללייפציג (3:0) – אבל שער של יוסופה מוקוקו שעלה כמחליף עשה צדק עם המשחק והעניק את הניצחון לצהובים-שחורים. החלוץ בן ה-17 העלה את דורטמונד זמנית למקום הראשון.
עם כל הכבוד למה שקרה על הדשא, הרגע המשמעותי של המשחק הגיע בדקה ה-30 כשמרקו רויס נפצע, בכה ופונה על אלונקה. על פי הבעת פניו, הקשר – לו היסטוריה ארוכה מאוד של פציעות – עלול להיעדר מהמגרשים לתקופה ארוכה, מה שגם אומר שהוא יפספס את המונדיאל בקטאר.
4 צפייה בגלריה
מרקו רויס מפונה מהמגרש
מרקו רויס מפונה מהמגרש
יחמיץ את המונדיאל? מרקו רויס מפונה מהמגרש
(צילום: רויטרס)
בורוסיה מנשנגלדבאך - ר.ב. לייפציג 0:3 | לייפציג פתחה את העונה בצורה נוראית, אך אחרי פיטורו של דומיניקו טדסקו ומינויו של מרקו רוזה, הרראתה סימני חיים עם ניצחון 0:3 על בורוסיה דורטמונד. מאז, היא הפסידה 2:0 לריאל מדריד בליגות האלופות והיום הובסה על ידי הסייחים, שניצחו לראשונה אחרי שלושה משחקים. צמד של יונאס הופמן (10, 35), ושער של רמי בנסבאיני (53) קבעו את תוצאת המחשק. טימו ורנר נכנס כמחליף במחצית אך לא הצליח להושיע את קבוצתו.
במשחקים נוספים בבונדסליגה: באייר לברקוזן - ורדר ברמן 1:1, שטוטגרט - איינטרכט פרנקפורט 3:1.

ספרד

ברצלונה – אלצ'ה 0:3 | לאחר שהפסידה 2:0 לבאיירן מינכן בליגת האלופות, קבוצתו של צ'אבי התאוששה עם ניצחון קליל למדי על האחרונה בטבלה. גונסאלו ורדו השאיר את האורחת בעשרה שחקנים בדקה ה-15 אחרי עבירה על רוברט לבנדובסקי, שלאחר מכן השלים צמד (34, 48) והוא כבר עם 11 שערים העונה בכל המסגרות. גם ממפיס דפאי כבש (41). אלחנדרו באלדה, המגן שמאלי בן ה-18, בישל את שני השערים הראשונים. ברצלונה עם ניצחון ליגה חמישי ברציפות בליגה, והיא תקווה להפסד של ריאל מדריד מחר בדרבי על מנת להישאר במקום הראשון. לדיווח המלא
במשחקים נוספים בלה ליגה: מאיורקה - אלצ'ה 0:1, ולנסיה - סלטה ויגו 0:3, , אתלטיק בילבאו - ראיו וייקאנו 2:3.
בליגה האיטלקית: בולוניה - אמפולי 1:0, ספציה - סמפדוריה 1:2, טורינו - ססואולו 1:0.
בליגה הצרפתית: מונפלייה שטרסבורג 1:2, ליל - טולוז 1:2.
פורסם לראשונה: 16:25, 17.09.22