מאבק האליפות בפרמייר-ליג יגיע הערב (ראשון, 18:30, איתיאחד) לנקודת רתיחה נוספת, כשמוקד הרעש בתוך המשולש הצפוף יהיה הפעם בין מנצ'סטר סיטי (מקום שלישי, 63 נקודות) למוליכה ארסנל (64 נקודות) כאשר המרוויחה הגדולה של המפגש תוכל להיות דווקא המדורגת במקום השני, ליברפול (64 נקודות), שתארח עוד קודם את ברייטון (16:00). כן, כזה מאבק צפוף ועצבני, לא היה באי הבריטי במשך עשור.
עד כמה עצבני? תשאלו את מיקל ארטטה שמיהר אמש (שבת) לצנן טיפה את הרוחות. "כן, מדובר במשחק ענק עבור שתי הקבוצות", אמר מאמן ארסנל. "אין ספק שניצחון ייתן לנו דחיפה מסיבית קדימה אבל יש עוד הרבה משחקים אחריו". מנגד, פפ גווארדיולה הבהיר: "כדי לזכות בפרמייר-ליג אתה צריך לנצח כמעט בכל המשחקים, ובמאבק הזה אני לא חושב שארסנל וליברפול הולכות לאבד הרבה נקודות".
6 צפייה בגלריה
מיקל ארטטה פפ גווארדיולה
מיקל ארטטה פפ גווארדיולה
מנסים לצנן אבל יודעים שמדובר במשחק קריטי. ארטטה ופפ
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

פפ: "תחילתה של תקופה חשובה"

סיטי, עוד יכולה לזכות העונה בגביע האנגלי (צ'לסי תחכה לה בחצי הגמר) ובצ'מפיונס (בדרך לשם תצטרך להדיח את ריאל מדריד ברבע הגמר), אבל באנגליה, זה כבר ידוע, הליגה נוצצת מעל כל התארים בדרך אולי לטרבל תכול נוסף. "למרות הכל זה משחק גמר מבחינתנו", המשיך פפ לקראת המשחק. "הניסיון שיש לליברפול במצב הזה, האיכות של ניצחון של ארסנל...אני לא יודע כמה משחקים ברציפות, אבל הם מבקיעים הרבה שערים. בגלל זה אנחנו בהחלט בסוג של משחק גמר".
"הם העלו את הרף לרמות שלא נראו בעבר בכדורגל", פרגן ארטטה למורה שלו, שהפך למשוכה בינו ובין תואר אליפות ראשון כמאמן ראשי. "נצטרך לעמוד בקצב הזה וזה מה שאנחנו מנסים לעשות. למדנו המון, זה הכדורגל שאנחנו רוצים להציג וזו הרמה שאנחנו רוצים להיות בה. בשנתיים ובשלוש האחרונות אנחנו מתקרבים, הפעם נצטרך לסגור את הפער הזה ולנסות להיות טובים מהם".
6 צפייה בגלריה
ליליאור
ליליאור
קרב ענקיות על פסגת הפרמייר-ליג. הולאנד וסאליבה
(צילום: Shaun Botterill/Getty Image)
כשנותרו עוד 10 משחקים, נראה שבכל מקרה המאבק המשולש יימשך עד הרגע האחרון, כשהתחזיות הסטטיסטיות בחברות ההימורים נוטות לתת את היתרון לסיטי. "העונה הזו הייתה ממש טובה", סיכם גווארדיולה את התחושות לקראת המשחק הגדול, "כדי להיות במאבק על שלושת התארים החשובים עכשיו, עשינו עבודה מדהימה.
"עכשיו אנחנו בישורת האחרונה של העונה כשנותרו עוד עשרה משחקים. מדובר בתחילתה של תקופה חשובה. אנחנו משחקים מול הכוחות הגדולים של הפרמייר-ליג, ואני בטוח שהאוהדים ייתנו לנו את מה שאנחנו צריכים כדי להופיע במיטבנו".

משחק העונה במספרים

סיטי שרוצה להיות הקבוצה הראשונה שזוכה בארבע אליפויות ברציפות בפרמייר-ליג, מגיעה למפגש הלוהט הזה עם לא מעט נתונים סטטיסטיים שמבססים את היתרון המקצועי שלה, כשמדובר במשחק בית באיתיחאד, אבל גם עם סימן שאלה בכל הנוגע לתוצאות שלה במשחקים נגד הגדולות העונה, שנותנים לתותחנים סוג של דחיפה פסיכולוגית. הנה כמה מהמספרים שאולי יגדירו גם את המפגש הערב בין הענקיות:
מנצ'סטר סיטי - נתונים סטטיסטיים
* בלתי מנוצחת ב-38 משחקיה האחרונים באיתיחאד בכל המסגרות: 33 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו. מטורף. * ניצחה 8 משחקי בית רצופים מול ארסנל בכל המסגרות, מאז ה-2:2 בפרמייר-ליג במאי 2016. * כבשה בכל אחד מ-57 המשחקים האחרונים באיתיחאד, בכל המסגרות. * לא ניצחה העונה את 5 הקבוצות המובילות בליגה – 3 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים, אחד מהם 1:0 לארסנל במחזור ה-8 (8 באוקטובר).
6 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד מגיע בכושר יחסית נמוך
ארלינג הולאנד מגיע בכושר יחסית נמוך
ארלינג הולאנד מגיע בכושר יחסית נמוך
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
מנצ'סטר סיטי ארסנל
מנצ'סטר סיטי ארסנל
דה בריינה. גם הפעם יעשה את ההבדל בדרך ל-100 שערים בכל המסגרות בסיטי?
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
* גווארדיולה ניצח את ארסנל 16 פעמים כמאמן סיטי, הכי הרבה אחרי ברנלי (17 ניצחונות). * ארלינג הולאנד לא כבש ב-11 מתוך 16 המשחקים האחרונים שלו בקבוצה ובנבחרת (נורבגיה). * קווין דה בריינה רחוק שני שערים מה-100 בכל המסגרות עבור סיטי.
ארסנל - נתוני סטטיסטיים:
* ניצחה את כל 8 משחקי הפרמייר-ליג שלה ב-2024, הבקיעה 33 שערים וספגה רק ארבעה. * הפעם האחרונה שהשלימה רצף של תשעה ניצחונות הייתה במרץ 2004, במהלך העונה המפורסמת שהסתיימה ללא הפסד. * ניצחה רק פעם אחת ב-19 משחקי החוץ הקודמים מול האלופה, והפסידה כל אחד מחמשת האחרונים.
6 צפייה בגלריה
מתיאו קובצ'יץ נגד דקלן רייס
מתיאו קובצ'יץ נגד דקלן רייס
מתיאו קובאצ'יץ נגד דקלן רייס
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
מרטינלי חוגג במפגש הקודם נגד מנצ'סטר סיטי
מרטינלי חוגג במפגש הקודם נגד מנצ'סטר סיטי
מרטינלי חוגג במפגש הקודם נגד מנצ'סטר סיטי
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
* כבשה 5 שערים או יותר בכל אחד משלושת משחקי החוץ האחרונים בפרמייר-ליג. * רחוקה משחק אחד מרצף של 5 משחקים עם רשת נקייה (לראשונה מאז מאי 2005). * קאי האברץ רחוק משחק אחד מלהפוך לשחקן הראשון שכובש ב-5 הופעות רצופות בפרמייר-ליג במהלך עונת הבכורה שלו בארסנל מאז תיירי הנרי (1999/2000).
* הניצחון בחודש אוקטובר סיים רצף של 12 הפסדים לסיטי בליגה.