ארלינג הולאנד? קווין דנה בריינה? השחקן הטוב ביותר במנצ'סטר סיטי כיום הוא דווקא פיל פודן. הקשר האנגלי החזיר אתמול (ראשון) את האלופה מפיגור 1:0 ל-1:3 גדול על מנצ'סטר יונייטד בדרבי. הוא כבש את שני השערים הראשונים של סיטי ולמעשה ניצח על התזמורת של פפ גווארדיולה, במחצית שנייה קטלנית.
סיטי צימקה שוב את הפער מליברפול המוליכה לנקודה אחת ובסיום המשחק, כשנשאל פפ גווארדיולה מי לדעתו עשה את ההבדל, הוא לרגע לא מצמץ. "פיל פודן, הוא פשוט בלתי ייאמן. מה עוד אפשר לומר? עם הדברים שהוא עושה העונה, הוא השחקן הטוב בפרמייר-ליג".
3 צפייה בגלריה
פודן
פודן
"עשה דברים מעבר לכיבוש שערים". פודן
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
פפ הוסיף: "כדי להיות שחקן ברמה עולמית אתה צריך לנצח משחקים בעצמך. הוא כבר מנצח משחקים. פיל תמיד כבש שערים, אבל עכשיו הוא עושה דברים מעבר. מבחינתי, הוא כבר שחקן אגדי. המשחקים ששיחק, הדקות, השערים שהבקיע, התארים וכמובן החיבור עם האוהדים. זה לא ייאמן".
"אנחנו קוראים לו בחדר ההלבשה 'הצלף'", חשף בחיוף קייל ווקר. "הוא מגיע מאגף שמאל, ויודע לבעוט בעיטות אדירות. יש לו את האיכויות, את קור הרוח, את הרוגע כדי לחכות עד שהוא מגיע לעמדה הנוחה עבורו. יש לו עונה פשוט פנטסטית. זה הסטנדרט שהוא העמיד לעצמו, זה הסטנדרט שהמאמן העמיד לו - וזה הסטנדרט שהוא צריך לשמור עליו מעכשיו".
3 צפייה בגלריה
פודן
פודן
לא סתם מכנים אותו 'הצלף'. פודן
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
גם שחקן העבר של נבחרת אנגליה ומנצ'סטר יונייטד (וכיום פרשן בסקיי ספורטס), גארי נוויל, היה נפעם: "פודן משחק כדורגל מרהיב העונה. הוא ממש מיוחד, משהו לא מהעולם הזה. בכושר הזה, הוא נכנס לכל הרכב של כל קבוצה בעולם".
פודן עצמו דיבר בקצרה בסיום המשחק, למרות ההצגה: "המטרה שלי היא להופיע למשחקים גדולים, ואני חושב שאני מוכיח את זה העונה. אמשיך לעבוד קשה".
3 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
התאושש מההחמצה. הולאנד
(צילום: EPA/ASH ALLEN)
ארלינג הולאנד כבש את השער השלישי של סיטי בתוספת הזמן, אבל ייזכר גם בשל ההחמצה המדהימה שלו עוד במחצית הראשונה, כשבעט משלושה מטרים החוצה (אחרי הגבהה של פודן כמובן).
"הוא היה מאוכזב, אני הייתי מאוכזב", סיפר גווארדיולה. "אני רוצה שהוא יבקיע ארבעה או חמישה שערים בכל משחק, כמו שהוא עשה נגד לוטון". כשנשאל מה הרגיש לאחר ההחמצה, ענה המנג'ר: "לא אכפת לי. הוא יכול לפספס את זה. הוא עצוב במשך 10 שניות וחוזר לעצמו".