לז'ואן לאפורטה ההפסד לראיו וייקאנו 1:0 אמש (רביעי) הספיק, וקצת אחרי 1:00 בלילה ברצלונה הוציאה הודעה: "רונלד קומאן פוטר מתפקידו". מאותו רגע, והאמת עוד הרבה לפני, כבר החלו הדיווחים על המחליף - וכולם היו זהים - אגדת העבר של ברצלונה, צ'אבי.
כך למשל העיתונאי פבריציו רומאנו, שהיה אחראי ללא מעט סקופים בשנים האחרונות, צייץ כי המשא ומתן בין הצדדים כבר החל, וצ'אבי צריך קודם כל לסיים את ההתקשרות שלו עם קבוצת אל-סעד הקטארית אותה הוא מאמן בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי
(צילום: רויטרס)
לטענת העיתונאי ג'רארד רומרו, צ'אבי כבר יודע בדיוק איך הוא רוצה שברצלונה תשחק, עם עוסמן דמבלה ואנסו פאטי באגפים, וכן אילו שחקנים הוא רוצה לצרף - ראחים סטרלינג, והבלם ז'ול קונדה.
ההודעה על מינויו של צ'אבי לא תגיע כנראה היום, והכוונה היא שהוא ינחת בקאמפ נואו אחרי פגרת הנבחרות של נובמבר. בינתיים, מי שיעמוד על הקווים עד לפגרה הוא מאמן בארסה ב', סרג'י, שייאמן מול אלאבס וסלטה ויגו בליגה, ומול דינמו קייב בליגת האלופות.
בארסה מנסה לסכם עם צ'אבי על מנת שידריך את השחקנים לראשונה כבר במשחק הקרוב בליגת האלופות נגד דינמו קייב ביום שלישי (2 בנובמבר), אבל אל סעד מעוניינת שהוא יישאר איתה עד לאחר המשחק החשוב בליגה נגד לחוויאה ב-3 בנובמבר.
הנהלת ברצלונה דחתה את אימון הקבוצה שתוכנן להיום בבוקר לשעות הערב, מכיוון שרצתה להרגיע קצת את העניינים. לדברי המועדון, קומאן כבר הספיק להיפרד מהשחקנים. דרך אגב, על פי הדיווחים, בארסה תצטרך לשלם 18 מיליון אירו פיצויים לקומאן על פיטוריו.

"היחסים של צ'אבי עם ג'ורדי קרויף טובים"

מלבד צ'אבי הוזכר כמועמד גם מאמן ריבר פלייט מרסלו גז'ארדו, אבל לכולם ברור שקשר העבר הוא המועמד מספר 1. כמי שמכיר היטב את המועדון, נחשב לאחד הסמלים הגדולים שלו ולמועדף על האוהדים, הוא לא הסתיר מעולם את שאיפתו הגדולה להתמנות לתפקיד ולהכל ברור שבמוקדם או במאוחר יגיע למטרה זו.
ב"מארקה" משוכנעים: "לצ'אבי יש את כל מה שמאמן ברצלונה צריך - DNA של המועדון, סגנון כדורגל טוב, תמיכה מהאוהדים וניסיון. גם היחסים שלו עם המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף טובים והמינוי שלו בהחלט נראה מציאותי".
2 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
פיטר מאמן בפעם הראשונה. ז'ואן לאפורטה
(צילום: AFP)
בעיתון "ספורט" לא היו מופתעים מההודעה של ברצלונה: "לאפורטה לא הרגיש שהוא יכול לסמוך על קומאן. העזיבה שלו הייתה צפויה כי בארסה הייתה בלתי נסבלת". ב"אס", שדיווח כי ההולנדי קיבל את ההודעה על הפסקת עבודתו במהלך הטיסה חזרה ממדריד, נכתב: "הסיום של קומאן היה עצוב. כבר אחרי הקלאסיקו הוא נראה חסר אנרגיה".
קומאן הוא המאמן הראשון שמפטר הנשיא הנוכחי ג'ואן לאפורטה, שבקדנציה הקודמת שלו (2010-2006) עבדו פרנק רייקארד (2008-2003) ופפ גווארדיולה (2012-2008). ההולנדי סיים בשעתו את חוזהו במועדון שלא הוארך, וגווארדיולה הוליך כזכור את בארסה להצלחות הגדולות ביותר בתולדותיה.