נבחרת צרפת זכתה אמש (ראשון) בליגת האומות לאחר ניצחון 1:2 על ספרד משער ניצחון של קיליאן אמבאפה בדקה ה-80, אך כל הנבחרת הספרדית ורוב אוהדי הכדורגל בעולם ראו, בצדק יש לומר, שאמבאפה היה בנבדל בזמן המסירה שקיבל מתיאו הרננדז.
למרות זאת, לאחר בדיקה במערכת ה-VAR, השער אושר בעקבות הגלישה של בלם ספרד אריק גרסיה, שהצליח לגעת קלות בכדור, ובעצם ביטל את עבירת הנבדל.
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
הנגיעה של גרסיה ביטלה את הנבדל. אמבאפה ברגע המסירה
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
אמבאפה כובש
אמבאפה כובש
וזה הסתיים ברשת
(צילום: גטי אימג'ס)
השחקנים זעמו על ההחלטה וסרחיו בוסקטס אמר בסיום: "השופט אמר לנו שאריק רצה לשחק בכדור וזה מבטל את הנבדל, אבל הוא רצה לשחק בכדור כי הכדור היה מגיע לאמבאפה שהיה בנבדל! זה פשוט לא הגיוני".
בחוקה נכתב כך: "שחקן אשר נמצא בנבדל ומקבל את הכדור משחקן יריב שנוגע בו בצורה מכוונת, כולל עם היד, לא ייחשב כבעל יתרון". למעשה, מדהים ככל שזה יישמע, אם גרסיה היה מפספס את הכדור, השער של אמבאפה היה נפסל, אך מאחר שהוא נגע בו ועשה זאת בכוונה מלאה, עבירת הנבדל בוטלה והשער חוקי לחלוטין.

בנזמה: "כשאתה כובש שער כזה - יש גם אלמנט של מזל"

בצד השני, כמובן שלא התעסקו בנבדל שהיה או לא, אלא שמחו על עוד גביע שנכנס לארון התארים של הנבחרת הצרפתית. "זה היה לילה חלומי מבחינה אישית וגם קבוצתית", אמר קארים בנזמה. "זה לא היה קל, והראינו את הכוח והאופי שלנו. לא הרמנו ידיים. זה סימן של נבחרות נהדרות שלעולם לא נבהלות ונשארות סבלניות".
על השער שלו: "כשאתה כובש שער כזה, תמיד יש אלמנט של מזל. ידעתי מהרגע שהכדור עזב את הנעל השמאלית שלי שהוא ייכנס, אבל לא שהוא יילך לחיבורים".
3 צפייה בגלריה
בנזמה חוגג
בנזמה חוגג
בנזמה חוגג
(צילום: AFP)
מאמן הנבחרת, דידייה דשאן, הוסיף: "אני גאה ומאוד שמח עבור השחקנים. היינו בפיגור בשני המשחקים האחרונים שלנו. היום השוונו מיד אחרי שספגנו. לצד הכישרון הגדול שיש בנבחרת שלנו, יש גם הרבה אופי ומנטליות. בחצי השני היינו אגרסיביים יותר והכרחנו את ספרד לבצע טעויות".
פורסם לראשונה: 00:19, 11.10.21