באיירן מינכן הוכתרה הערב (שבת) כאלופת הבונדסליגה בפעם ה-11 ברציפות וה-33 בתולדותיה בתום דרמה אדירה ומחזור אחרון מהאגדות, שכללה שער אליפות בדקה ה-89 שהקפיץ אותה לפסגת הטבלה על חשבון דורטמונד בזכות הפרש שערים עדיף.
זאת הפעם הראשונה מאז עונת 1999/2000 בה קבוצה מגיעה למחזור הסיום מהמקום השני בבונדסליגה וזוכה באליפות. גם אז האלופה הייתה באיירן. גם בעונת 1985/86 היא עשתה זאת, כשקפצה מעל ורדר ברמן.
8 צפייה בגלריה
שחקני באיירן מינכן מניפים את צלחת האליפות
שחקני באיירן מינכן מניפים את צלחת האליפות
שחקני באיירן מינכן מניפים את צלחת האליפות
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
שחקני באיירן מתקשים להאמין
שחקני באיירן מתקשים להאמין
שחקני באיירן מתקשים להאמין
(צילום: REUTERS/Benjamin Westhoff)
8 צפייה בגלריה
מולר
מולר
"אוהד באיירן מילדות". מולר
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
מיד בסיום המחזור המרתק הוטלה פצצה על ידי התקשורת הגרמנית: כבר אתמול ועוד לפני הזכייה הדרמטית, באיירן פיטרה את המנכ"ל אוליבר קאן והמנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ'. יאן-כריסטיאן דרסן יחליף קאן. האחרון אמר בסיום לתקשורת הגרמנית: "רציתי לחגוג עם השחקנים את האליפות, אבל לא איפשרו לי".
העונה הזו הייתה רכבת הרים עבור באיירן. לפני פגרת המונדיאל - באיירן הוליכה את הטבלה בבטחה (ואפילו בפער של 9 נקודות מדורטמונד). רק שאחרי הגביע העולמי, הצהובים-שחורים פשוט פתחו בריצה מטורפת ונגסו בכל רגע בפער.
"זאת אליפות היסטורית שתיזכר לעד", אמר בסיום תומאס מולר. "אני אוהד באיירן מילדות וזה מזכיר את האליפות של 2000. היינו צריכים לזכות באליפות קודם, אין שאלה. אבל אנחנו צריכים לשכוח ממה שהיה ולחגוג עכשיו. הפיטורים של אוליבר קאן וחסן סליהמידז'יץ'? לא שמעתי על זה כלום. מוזר שמודיעים על זה דקה אחרי השריקה לסיום".
רגע מכונן היה ב-24 במרץ, אז הדהימה הנהלת באיירן כשהודיעה על פיטוריו של המאמן יוליאן נגלסמן ומינויו של תומאס טוכל במקומו. זה הגיע משום מקום וגרם לפירוק כל אבני הלגו במועדון. הדחה מליגת האלופות ומהגביע הגרמני ואיבוד הפסגה לדורטמונד במחזור הקודם אחרי 3:1 ביתי ללייפציג. אף אחד לא האמין שבאיירן תוכל להשלים מהפך מטורף שכזה. אולי מלבד תושבי בוואריה שידעו: את המועדון הזה אסור להספיד לעולם.
8 צפייה בגלריה
קומאן וסאנה חוגגים
קומאן וסאנה חוגגים
קבלן אליפויות. קומאן חוגג עם סאנה
(צילום: P Photo/Matthias Schrader)
קינגסלי קומאן, הווינגר הצרפתי בן ה-26 שכבש היום את השער הראשון, המשיך את רצף האליפויות המטורף שלו. הוא חגג היום אליפות 12 בקריירה (בעונת 2015/16 זכה עם שתי קבוצות), כשעד כה הוא זכה באליפות בכל עונה שלו בבוגרים (שמונה עם באיירן, שתיים עם פ.ס.ז' ושתיים עם יובנטוס).
המהפך האדיר של באיירן הזכיר להפועל ת"א את האליפות מעונת 2009/10. "מזל טוב! היינו שם...", נכתב בחשבון הטוויטר של האדומים.

אוהדי דורטמונד נשארו להודות לשחקנים

מזו שחגגה, לזו שפישלה. ניצחון ביתי על מיינץ במחזור הסיום היה מבטיח לדורטמונד אליפות ראשונה מאז עונת 2011/12. כ-80 אלף אוהדים צהובים-שחורים נדחקו בזיגנל אידונה פארק בתקווה לראות את קבוצתם - שניצחה ב-14 מ-16 משחקי הבית האחרונים שלה העונה בליגה - משלימה את המשימה, אך היא נחנקה ברגע האמת, סיימה ב-2:2 ביתי והחמיצה את התואר.
רגע מרגש מאוד נרשם בשריקת הסיום, כשרובם המוחלט של אוהדי דורטמונד נשארו באצטדיון והודו לשחקנים שלהם, שלא הצליחו לעצור את הדמעות והתפרקו על כר הדשא. "זה רגע מאוד קשה עבורנו, אין הרבה מילים שיוכלו לתאר את זה. היינו קרובים, זה מאוד מאכזב", אמר בסיום אמרה צ'אן.
8 צפייה בגלריה
שחקני דורטמונד
שחקני דורטמונד
הקהל נשאר להודות לשחקני דורטמונד
(AP Photo/Michael Probst))
8 צפייה בגלריה
שחקני דורטמונד
שחקני דורטמונד
התקשו לעצור את הדמעות. שחקני דורטמונד
(AP Photo/Michael Probst))
מאמן הקבוצה אדין טרזיץ', שניחם את השחקנים אך בכה בעצמו, אמר בסיום: "קשה למצוא מילים, אנחנו מרגישים מרוקנים כי ידענו על הסיכויים והרגשנו את האווירה של הקהל ובעיר, ורצינו את זה ממש. היה חסר לנו גול אחד. לפני המשחק ידענו שאנחנו רחוקים 90 דקות מלהניף את התואר. החמצנו גם פנדל והיינו קרובים, אבל זה לא הספיק ואין מה לעשות”.
עוד הוסיף: "כעת אנחנו רחוקים 38 משחקים מלזכות, נתחיל לנסות ממחר. החמצנו את המצבים שהיו לנו ולא היינו טובים בנייחים, אבל זה בלתי אפשרי מבחינתי עכשיו לנתח את מה שקרה". לאוהדים מסר: "אנחנו מאוכזבים שלא הצלחנו לשמח אותם, וכמו שאמרתי, נתחיל כבר ממחר. אנחנו צריכים שכולם יישארו חיוביים למרות שזה קשה".
8 צפייה בגלריה
אדין טרזיץ' מאוכזב
אדין טרזיץ' מאוכזב
אדין טרזיץ' מאוכזב
(Sascha Schuermann / AFP )
8 צפייה בגלריה
בלינגהאם מודה לקהל
בלינגהאם מודה לקהל
בלינגהאם מודה לקהל
(צילום: EPA/FRIEDEMANN VOGEL)
הבלם הוותיק מאטס הומלס, שזה עם דורטמונד באליפות האחרונה שלה ואחרי זה שיחק גם בבאיירן, סיפר על רגעי הדרמה: "הבנו שקלן השוותה, אבל לקראת הסיום, כשהקהל פתאום השתתק, יכולנו לתאר לעצמנו מה קרה. זו אכזבה כואבת".
כוכבה הגדול ביותר של דורטמונד ג'וד בלינגהאם היה בסגל אך לא שותף בשל פציעה. לפי הדיווחים, הקשר האנגלי, צפוי להימכר בקיץ עבור סכום עתק, נראה ממרר בבכי בסיום, ואף הדף בשידור חי מצלמה שהתמקדה בפני בסיום.