אחרי ה-3:4 המדהים של ארסנל נגד לוטון, הגיעה אמש (רביעי) הניצחון 0:1 של אסטון וילה על מנצ'סטר סיטי, וטרף את הקלפים בכל הנוגע לתוצאות המחזור ה-15 בפרמייר-ליג.
לא, זאת לא טעות. כשאנחנו על סיפו של חג המולד וסיום סיבוב המשחקים הראשון בפרמייר-ליג, אסטון וילה חלפה על פני סיטי, בדרך למקום השלישי (32 נקודות), כשהטרבליסטית הגאה של פפ גווארדיולה מדורגת רביעית (עם 30 נקודות). בפסגה, אגב, נמצאת ארסל (36), כאשר ליברפול של יורגן קלופ דולקת אחריה (34).
3 צפייה בגלריה
ביילי חוגג את שער הניצחון
ביילי חוגג את שער הניצחון
ביילי חוגג את שער הניצחון
(צילום: Reuters/Andrew Boyers )
3 צפייה בגלריה
שחקני סיטי מאוכזבים בסיום
שחקני סיטי מאוכזבים בסיום
רצף מדאיג. שחקני סיטי מאוכזבים בסיום
(צילום: Reuters/Andrew Boyers )
בזמן שהקבוצה של אונאי אמרי רשמה רצף ביתי מדהים של 14 ניצחונות ליגה בוילה פארק (שיא מועדון מאז 1931 ו-1903), התכולים לא ניצחו כבר ארבעה משחקי ליגה רצופים. כל זה בזכות לאון ביילי, שבדקה ה-74 הרעיד את הרשת של סיטי וקבע את תוצאת המשחק.
לצד ההתרסקות של האלופה, הפוקוס בעיתונים רבים באנגליה היה כמובן על אסטון וילה, שלא מפסיקה להפתיע ורושמת את פתיחת הליגה טובה ביותר שלה מאז עונת 1980/81, שהסתיימה בזכייה באליפות לפני איפסוויץ', ארסנל, ווסט ברומיץ' וליברפול (בהתאמה). ב'דיילי' מירור בחרו לעקוץ את סיטי, וקבעו ש"ביילי הטביע את סיטי של פפ גווארדיולה", הטיימס סיכם: "המאסטר פיס של אמרי".
על אף שעל הנייר היתרון היה של סיטי, במשחק עצמו העדיפות על המגרש הייתה של המארחת. "מנצ'סטר סיטי הציגה יכולת מאכזבת", סיכם מנג'ר אסטון וילה לשעבר, מרטין אוניל את המשחק אתמול: "בשום שלב במשחק זה לא התחבר לה, היא נאלצה להתמודד עם האנרגיה של וילה, שהייתה גדולה עליה. למי שהסתכל מהצד, זה לא הרגיש שהקבוצה שנמצאת על המגרש היא של גווארדיולה".
3 צפייה בגלריה
פפ אובד עצות
פפ אובד עצות
"האנרגיה של וילה הייתה גדולה על סיטי". אמרי ופפ על הקווים
(צילום: Reuters/Andrew Boyers )
לגבי הסיכוי של וילה להמשיך וליטול חלק בחבורת הצמרת, אומר פרשן הכדורגל ושחקן העבר של צ'לסי ואברטון, פאט נווין: "עכשיו ברור לי שטעיתי לגבי הקבוצה הזאת. לאמרי יש את היכולת לחבר קבוצה שתשחק כיחידה עם אמונה וגישה שמצופה מכל שחקן לתת. אני אפילו לא חשבתי שיש לסיטי ממה לחשוש, אבל עכשיו אני מאמין שיש להם מקום בין הארבע הראשונות. אולי הרבה חושבים שהם רק עוברי אורח במקומות האלה אבל חושב שיש להם את כל מה שצריך כדי להישאר בצמרת הגבוהה עד סוף העונה".

פפ: "אנחנו חייבים לעשות משהו"

"הקבוצה הטובה יותר ניצחה", הודה פפ בסיום. "אסטון וילה הייתה יותר טובה מאיתנו. השחקנים שלה היו מאורגנים היטב, מהירים, פיזיים. יש סיבה לזה שהם נמצאים איפה שהם נמצאים. אנחנו חייבים לנצח כמה שיותר מהר. זו חובתי למצוא את הדרך לעשות את זה.
"אם אנחנו לא מנצחים משחקים, אנחנו חייבים לעשות משהו. וכמובן, צריך לתת את הקרדיט לאסטון וילה. יש להם את היכולת להעניש אותך כשאתה עושה טעויות. הם שיחקו טוב וצריך לקבל את זה".
מי שמיהר לחזק את חברו בשעה הקשה היה דווקא מאמן ליברפול, יורגן קלופ, שביטא אמש את מה שרוב עולם הכדורגל חושב בנקודת הזמן הזאת, למרות המשבר של הטרבליסטית: "אם מישהו אומר שבעקבות התוצאות האחרונות סיטי סיימה את חלקה במאבק האליפות, הוא כנראה מספר את הבדיחה הגדולה בהיסטוריה".
פורסם לראשונה: 11:58, 07.12.23