בזמן שמכבי תל אביב הפסידה בבית לשחטאר דונייצק, הלגיונרים הישראלים דווקא כיכבו במדי קבוצותיהם. ועוד איך. מי שסיפק משחק באמת יוצא דופן הערב (חמישי) הוא מונס דאבור. חלוץ הופנהיים היה מעורב בכל שער שכבשה קבוצתו, וסיים עם צמד ובישול, אך בסופו של דבר זה הספיק רק ל-3:3 בחוץ מול מולדה הנורבגית.
מעבר לשערים (8 ו-28) והבישול לכריסטוף באומגרטנר (45+3), שער של הישראלי נפסל (55) אחרי שה-VAR קבע שהיה נבדל, ובנוסף הוא אפילו החטיא (63) מהנקודה הלבנה, בשער שהיה יכול לסגור את סיפור ההתמודדות הזו. אבל מולדה לא ויתרה וכבשה בדקות ה-70 וה-74 כדי לסיים בתיקו ביתי והרבה מאוד סיבות לאופטימיות לקראת הגומלין.
6 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
ערב מטורף לישראלים. מונס דאבור
(צילום: getty images)
אגב, נתון מדהים לגבי דאבור הוא המאזן שלו בליגה האירופית בכל הזמנים. חלוץ הנבחרת מדורג במקום השלישי בהיסטוריה של המפעל (לא כולל גביע אופ"א) עם 24 שערים, כשרק אריס אדוריץ (26) ורדאמל פלקאו (30) מקדימים אותו. כשמכלילים גם את השערים שנכבשו בתקופת גביע אופ"א, דאבור מדורג במקום השמיני-תשיעי, ורק שבעה שערים מהפסגה.
גם ערן זהבי כיכב, אבל פ.ס.וו איינדהובן שלו חטפה ארבעה שערים, ותצטרך להתעלות בגומלין כדי לעבור את אולימפיאקוס.פ.ס.וו הפסידה 4:2 בחוץ מול הקבוצה היוונית, וזקוקה לניצחון בשני שערים לפחות בהולנד כדי להעפיל לשלב שמינית הגמר של המפעל.
אנדראס בוכלאקיס כבש את הראשון לזכות המארחת כבר בדקה התשיעית, זהבי השווה תוך חמש דקות, אך הצרפתי יאן אמבילה (37) החזיר את היתרון לאולימפיאקוס, החלוץ הישראלי השלים צמד בדקה ה-40 וקבע 2:2 מבטיח, אך רגעים לפני הירידה להפסקה יוסוף אל עראבי כבש את השלישי לזכות היוונים. יורגוס מסוראס קבע את תוצאת הסיום בדקה ה-83.
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג עם חבריו
ערן זהבי חוגג עם חבריו
שערי חוץ חשובים, השאלה אם יספיקו. זהבי
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג עם חבריו
ערן זהבי חוגג עם חבריו
ערן זהבי חוגג עם חבריו
(צילום: רויטרס)
ליאור רפאלוב השלים את הערב המשוגע הזה עבור הישראלים עם שער ושני בישולים, שסידרו לאנטוורפן שלו מהפך מרשים, אך לצערו זה נגמר בהפסד 4:3 דרמטי. הישראלי בישל את הראשון בדקה ה-45 וכבש פנדל שמונה דקות (!) בתוך תוספת הזמן של החצי הראשון. את הבישול השני שלו הוא הוסיף בדקה ה-66, אבל הקבוצה שלו ספגה פעמיים בדקות הסיום ותאלץ לנצח בסקוטלנד בשני שערים כדי לעלות לשלב הבא.
מנצ'סטר יונייטד טיילה לה מול ריאל סוסיאדד עם 0:4 מוחץ, במשחק שהספרדים אירחו בטורינו עקב הגבלות הקורונה במדינתם. ברונו פרננדש כבש פעמיים (27 ו-57), מרקוס רשפורד (65) ודניאל ג'יימס (90) הוסיפו.
6 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
איזה שחקן. ברונו פרננדש
(צילום: רויטרס)
טוטנהאם שכחה לחלוטין מהצרות שלה בפרמייר-ליג והביסה 1:4 את וולפסברגר האוסטרית בחוץ. סון יונג-מין כבש ראשון בדקה ה-13, גארת' בייל המושמץ הכפיל כעבור רבע שעה ולוקאס מורה (34) כבש את השלישי. מיכאל לינדל (55) צימק בפנדל, אבל המילה האחרונה הייתה של הספרס, כשקרלוס ויניסיוס (88) חתם לפני הסיום.
עוד קבוצה שנראית בדרך הבטוחה לשמינית הגמר היא רומא, שניצחה 0:2 את בראגה מפורטוגל, מילאן סיימה רק ב-2:2 מול הכוכב האדום בלגרד אחרי שספגה בתוך תוספת הזמן שער שוויון.
6 צפייה בגלריה
גארת' בייל וסון יונג מין
גארת' בייל וסון יונג מין
טוטנהאם של אירופה היא לא זו של הליגה. גארת' בייל וסון יונג מין
(צילום: EPA)
פורסם לראשונה: 21:51, 18.02.21