שתי צרפתיות יהיו בחצי גמר הצ'מפיונס העונה. אם העלייה של פ.ס.ז' צפויה, מה נגיד על זו של ליון? הקבוצה שדורגה שביעית עם עצירת הליגה הצרפתית הדהימה את מנצ'סטר סיטי עם 1:3 בליסבון ומפגש מול באיירן מינכן. אגב, לראשונה מאז עונת 1990/91 - לא יהיו בפיינל-פור המפעל קבוצה מאיטליה, ספרד או אנגליה. מדהים.
מי שהצטרף לחגיגה של ליון הוא כוכבה של פ.ס.ז', קיליאן אמבאפה, שביקש לשמור על כבודה של הליגה הצרפתית, זו שזוכה ללא מעט ביקורות על רמתה. "ליגת החוואים" (FARMERS LEAGUE), הוא צייץ.
4 צפייה בגלריה
ליון חוגגת
ליון חוגגת
שחקני ליון באקסטזה
(צילום: AP)

4 צפייה בגלריה
ליון חוגגת
ליון חוגגת
אוואר מודה לבורא עולם
(צילום: gettyimages)

4 צפייה בגלריה
רודי גרסיה
רודי גרסיה
רודי גרסיה מאושר
(צילום: gettyimages)

"אני מרגיש המון שמחה ברגע זה", התמוגג בסיום מאמן ליון, רודי גרסיה. "כשאני רואה את האושר בחדר ההלבשה, אני אומר לעצמי שעשיתי כנראה משהו נכון. פפה מאמן ענק, לפעמים הכל הולך לו, אבל הפעם אנחנו ניצחנו ברמה הטקטית".
גרסיה ביקש לא לדבר היריבה בחצי הגמר: "אתה לא יכול לעצור כשאתה בפורמה כזו, אבל זה לא הערב לדבר על באיירן". ובכל זאת, הוא שלח הצהרה: "אנחנו רק בחצי הגמר, יש לנו עוד כמה שלבים לעבור".
הציוץ של אמבאפה
גיבור הניצחון, מוסא דמבלה, שגם זכה בתואר איש המשחק, אמר: "קשה לשבת על הספסל ולהיכנס כמחליף, אבל רציתי להביא למסיבה את מה שיש לי להציע. זה מה שעשיתי. הרוח של הקבוצה הזאת השתנתה ויש כאן קבוצה גדולה".
גרסיה החמיא כמובן לחלוץ: "היה לו מאכזב לא לפתוח בהרכב, אבל אמרתי לו שהוא יהיה חלק חשוב ברגע שייכנס. הגאולה מגיעה בסוף מהספסל".
מקסוול קורנה, שהבקיע את השער הראשון של ליון, סיכם: "לא בכל יום אתה משחק ברבע גמר ליגת האלופות. לשמחתי, אחרי שכבש כבשתי נגד מנצ'סטר סיטי שלושה שערים בעונה שעברה, אלילת המזל שוב חייכה אלי. אני חושב שההופעה שלנו הערב צריכה להיות זכורה בזכות העבודה הקבוצתית שלנו".