שחקן נבחרת ישראל ואלופת סקוטלנד סלטיק, ליאל עבדה, יהיה מחוץ לסגל קבוצתו גם במשחק היום (שבת, 17:00) נגד קילמרנוק. זאת אחרי שכבר נעדר מהמשחק נגד סנט מירן, בשבוע שעבר, בשל מה שהוא הגדיר כ"קושי שלו לראות את התמיכה של האוהדים בצד הפלסטיני".
במסיבת עיתונאים שהתקיימה לקראת משחק הבית בסלטיק פארק, לא שלל המנג'ר ברנדן רודג'רס, כי החלוץ הישראלי יושאל למועדון אחר בעקבות המתח הגובר בין השחקן לאוהדים מאז מתקפת החמאס על ישובי עוטף עזה. היום, דווח ה"דיילי מייל" הסקוטי כי שלושה מועדונים ב-MLS הביעו עניין בשחקן.
3 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
יושאל לקבוצה אחרת? עבדה
(צילום: Ian MacNicol/Getty Images)
יש לציין כי עבדה, שהגיע ממכבי פ"ת לסלטיק בקיץ 2021 תמורת כ-4 מיליון אירו, כבר היה מועמד לעזוב לליגות אחרות באירופה במהלך חלון ההעברות של ינואר, אולם האלופה הסקוטית, בשל מכת פציעות, נמנעה מכל שחרור של שחקני הסגל שלה. עכשיו, כשנראה שהשחקן הישראלי נחוש לעזוב, קבוצות מהליגה האמריקאית מעוניינות לצרף אותו כשחלון ההעברות לקראת עונת 2024 נסגר שם רק ב-23 באפריל. בדיווח צוין כי גם בפולין ובצ'כיה ניתן לבצע העברות מליגות אחרות.
כזכור, שחקן הכנף שחזר בחודש שעבר מפציעה ממושכת, לא מסתיר את הסלידה שלו מהעמדה הפוליטית של אוהדי סלטיק, בדגש על ארגון "הבריגדה הירוקה", שהלכה והחריפה מאז מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר. עבדה חווה סערת רגשות מתמשכת בעקבות תמיכת האוהדים בצד הפלסטיני, כאשר בשיא המתיחות, אף פנה להנהלת המועדון, כדי שתגנה את התופעה.
"היו לי הרבה שיחות עם ליאל", אמר רודג'רס אתמול על השחקן, "הוא מתאמן, הוא עובד קשה. אבל יש פה עניין מנטאלי. אם שחקן לא מרגיש נכון, שלם או מוכן, אני לא יכול לקחת איתו שום סיכון. תמיד נתמוך בשחקן, וברור שאני גם צריך להגן על הסגל כולו".
3 צפייה בגלריה
ברנדן רודג'רס
ברנדן רודג'רס
אמפתיה אמיתית. רודג'רס
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
סלטיק
סלטיק
אוהדי סלטיק והמפגן הפרו פלסטיני
(צילום: MacNicol/Getty Images)
רודג'רס הוסיף על המתח הפוליטי בין השחקן לאוהדים: "צריך להבין, מדובר בבחור צעיר, בן 22, שחי רחוק מהבית. אנשים פה יכולים לדבר על מה שקורה שם ואז הם שוכחים מזה. בשבילו זו מציאות יומיומית, אלה החיים שלו. כל יום, כל לילה, משפחות שהוא מכיר שנוטלות חלק במלחמה. אז כן, זה מצב ממש ממש קשה עבורו. ברמה האנושית יש לי אמפתיה אמיתית אליו.
"אני אמשיך לשמור עליו, כשהוא יהיה מוכן, אם הוא אי פעם יהיה מוכן, אז הוא יוכל לתת לנו הכל", סיכם המנג'ר האירי של סלטיק. "האם הוא ייצא לעונת השאלה? זו אפשרות. אבל נראה. נעבוד על זה ביחד".
לאחר 25 מחזורים ממשיכה סלטיק להוליך את הליגה, אך היריבה המושבעת ריינג'רס צמודה אליה במקום השני, עם מספר זהה של נקודות (61) ואותו מאזן שערים (40+).
פורסם לראשונה: 09:34, 17.02.24