הליגיונרים של סלטיק, ליאל עבדה וניר ביטון, היו הגיבורים ב-1:1 הביתי של קבוצתם מול מידטיילנד בסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות. לחלוץ הייתה בכורה חלומית עם שער בדקה ה-39 ויכולת מרשימה, הבלם ירצה לשכוח את המשחק לאחר עימות עם שחקן שהוביל לכרטיס צהוב והרחקה. בעקבות זאת, עבדה הוחלף לפני ההפסקה.
אוהדי סלטיק החמיאו לעבדה הצעיר (19) ברשתות החברתיות ומאמנו, אנג'ה פוסטקוגלו, החמיא: "ליאל היה מבריק, התנועות שלו ללא כדור היו אינטליגנטיות, הוא כבש ויצר עוד כמה מצבים. זאת הייתה התחלה מבטיחה מאוד מבחינתו". על ההרחקה של ביטון: "לא הצלחתי לראות את המהלך בבירור, אבל מעשה כזה נותן לשופט את האפשרות לשלוף כרטיס צהוב נוסף. זה היה די מאכזב".
4 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
פתיחה חלומית מבחינה אישית. ליאל עבדה חוגג
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
(צילום: gettyimages)
פרשן BBC טום אינגליש ביקר קשות את ביטון, ששלח אצבע לפניו של שחקן מידטיילנד (דרייר) שהתחזה ברחבה, והאשים אותו בחילוף הכפוי של עבדה: "ביטון שחקן מנוסה והוא מכר את החברים שלו לקבוצה. להגיב כך זה טיפשי. אני לא מאמין שדווקא עבדה נאלץ להיות מוחלף. הערב שלו התקצר בגלל ביטון. הוא היה השחקן הטוב ביותר במשחק ואני בטוח שאוהדי סלטיק נהנו לצפות בו".
כדורגלן העבר ג'ון הארטסון היה נחרץ יותר: "הייתה אמנם צלילה של דרייר, אבל לביטון אסור להגיב כך. הוא השליך את הקבוצה שלו מתחת לאוטובוס אחרי שעלתה ליתרון, זה טמטום מצידו". ב"סאן" הסקוטי כתבו דברים דומים: "רגע של טמטום מצד ביטון. אפשר היה לראות את העצבים על הפנים שלו אחרי שדרייר ניסה לרמות וצלל, אבל זה כל כך טיפשי, אין מילה אחרת כדי לתאר את זה".
4 צפייה בגלריה
ניר ביטון סלטיק
ניר ביטון סלטיק
ביטון מתעמת עם דרייר
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
ניר ביטון
ניר ביטון
איבד את העשתונות. ביטון
(צילום: gettyimages)
התפקיד של ביטון: להראות לעבדה את החנויות בגלזגו
גם באתרים הסקוטים העבירו ביקורת על ביטון: "הוא איכזב את הקבוצה שלו. המנג'ר נראה נסער בגללו ולא פלא, יש אוהדים שסבורים שהגיע הסוף שלו בקבוצה". אחד הגולשים כתב: "ניר ביטון לא צריך ללבוש יותר את המדים של סלטיק. הוא בדיחה מהלכת וצריך להעיף אותו". גולש אחר כתב: "איזו דרך להרוס את המומנטום".
ביטון עצמו צייץ אחרי המשחק: "זו הפלטפורמה שלי לדבר ואני רק רוצה להגיד סליחה. איבדתי את הראש שלי ונענשתי, אני שוב מתנצל על כך".