רכש ראשון למנצ'סטר יונייטד בחלון ההעברות הנוכחי. דוני ואן דה ביק חתם היום (רביעי) על חוזה לחמש שנים בשדים האדומים ויעזוב את מועדון נעוריו איאקס. יונייטד תשלם עבור ההולנדי 39 מיליון אירו ועוד חמישה מיליון נוספים כתלות בתנאים מסוימים בעסקה. הקשר בן ה-23 יגיע לאנגליה אחרי צמד המשחקים של הולנד בליגת האומות מול פולין ואיטליה. הוא לא יצטרך להיכנס לבידוד של 14 יום.
"אני אפילו לא יכול להתחיל להסביר איזו הזדמנות ענקית זאת להצטרף למועדון כזה", אמר ואן דה ביק. "אני רוצה גם לומר תודה לכולם באיאקס. גדלתי שם ותמיד יהיה לי מקום בלב בשביל המועדון הזה".
1 צפייה בגלריה
דוני ואן דה ביק
דוני ואן דה ביק
דוני ואן דה ביק. רכש לסולשיאר
(צילום: רויטרס)
על החוויה לשחק באולד טראפורד, אמר ההולנדי: "כולם אמרו לי כמה מדהימה האווירה ואני כבר מצפה לשחק שם ולראות את האוהדים חוזרים למגרשים. ליונייטד יש קישור מהטובים בעולם ויש לי הרבה מה ללמוד".
מאמנו החדש אולה גונאר סולשיאר, הוסיף: "לדוני יש את כל התכונות הטכניות הנדרשות כדי להצליח במנצ'סטר יונייטד. היכולת שלו בהולנד ובאירופה הייתה מצוינת ואני כבר מצפה לעבוד איתו".
ואן דה ביק היה אחד המצטיינים במסע של איאקס לחצי גמר ליגת האלופות בעונת 2018/19, כולל ארבעה שערים. בסך הכל כבש 41 פעמים ב-175 הופעותיו בשלוש העונות האחרונות. קבוצות נוספות שהתעניינו בו היו ריאל מדריד וארסנל, שכעת יחפשו חיזוק במקום אחר.