רבע גמר ליגת האלופות בין פ.ס.ז' לברצלונה אמש (רביעי) הבטיח וקיים בגדול. החזית, שהחלה עוד יום קודם, בעקיצה ישירה וכואבת של לואיס אנריקה אל עבר צ'אבי ("אני מייצג את הכדורגל האמיתי של ברצלונה"), הסתיימה עם ניצחון אדיר של האחרון (2:3), שהושג אחרי שני מהפכים וכל הדרמה שהכדורגל יכול להציע.
ב"ספורט" הספרדי לא יכלו לעמוד בפיתוי ופסקו: "צ'אבי בחר לדבר על הדשא – וזה ה-DNA האמיתי של ברצלונה". המאמן עצמו אמר: "עמדנו בהצלחה מול קבוצה גדולה. זה היה משחק נהדר של שתי קבוצות, הסבנו הרבה הנאה לקהל. אני גאה בשחקנים שלי על הרמה שהפגינו, וגאה בעבודה שהשקענו. כולם היו מחויבים למטרה".
3 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה וצ'אבי בסיום
לואיס אנריקה וצ'אבי בסיום
"פ.ס.ז' עדיין פייבוריטית". אנריקה וצ'אבי בסיום
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
אבל גם צ'אבי, שכבר הודיע על כך שיעזוב את ברצלונה בקיץ, יודע שהקבוצה שלו רק באמצע הדרך, ומיהר להצטנע: "מדובר בניצחון שמייצר הרבה התלהבות אצל האוהדים אחרי שנים קשות מאוד בליגת האלופות. הלילה הראינו אופי, ושאנחנו יכולים להתמודד מול אחת הקבוצות הטובות בעולם".
מי שזכה מטבע הדברים במחמאות הכי גדולות היה רפיאינה, שכבש צמד לברצלונה. "תמיד חשבתי שמדובר בשחקן מהשורה הראשונה", אמר הפרשן ושחקן העבר פיטר קראוץ' על ההופעה של הברזיאלי. "היה כל כך הרבה מה לאהוב ולהעריך במשחק שהוא הציג אתמול, ובעיקר בגול השני, רמה טכנית מדהימה".
3 צפייה בגלריה
ראפיניה
ראפיניה
הג'וקר של ברצלונה. ראפיניה
(צילום: AP Photo/Lewis Joly)
"זה היה משחק קשה וידענו את החשיבות שלו", אמר השחקן עצמו שכבש בעצם את השערים הראשונים שלו העונה בצ'מפיונס (ושמונה בסה"כ העונה). "זה היה ערב מיוחד ותמיד אנצור אותו בזיכרון שלי. ידעתי שאני צריך לעבוד הרבה כדי לחזור לרמה הכי טובה שלי".
לקרא הגומלין הצפוי ביום שלישי קרוב (22:00), צ'אבי ייחסר את המוצהבים סרחיו רוברטו וכובש שער הניצחון אדראס כריסטנסן, ולמרות הביתיות פסק: "פ.ס.ז' עדיין הפייבוריטית לעלות לחצי הגמר".

"ערב חסר השראה של אמבאפה"

מהצד השני, פ.ס.ז' ובעיקר הכוכב שלה, קיליאן אמבאפה, חטפו הרבה אש אחרי שאיבדו יתרון 1:2 שהגיע אחרי מהפך מבטיח. "השחקן הטוב בעולם לא הופיע למשחק, וכשהוא לא מופיע אז גם הקבוצה שלו לא מופיעה", אמר פרשן הכדורגל ריו פרנדינד.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה מתוסכל
אמבאפה מתוסכל
ספג את מירב האש. אמבאפה מתוסכל
(צילום: REUTERS/Stephanie Lecocq )
בתקשורת הצרפתית וב'ל'קיפ' היו הרבה יותר חריפים: "מדובר בערב חסר השראה של אמבאפה, הוא נראה מתוסכל". הכוכב לא מצא את המסגרת לאורך כל המשחק והסתפק בשלוש בעיטות לשער, תוך שהוא רושם 13 איבודי כדור. "דווקא אחרי המהפך, פ.ס.ז' התמוטטה", סיכמו שם את ההופעה של המארחת.
"אנחנו נוסעים לברצלונה כדי להילחם", אמר באכזבה המאמן אנריקה. "המשחק הזה היה בידיים שלנו אבל כשהיססנו – ספגנו. לא נרים ידיים אנחנו מסוגלים לנצח ולעלות לשלב הבא".