בראין רוי זכור היטב בהולנד כאחד הכדורגלנים הגדולים של שנות ה-90. היום (חמישי) הוא עלה שוב לכותרות, הפעם בנסיבות שליליות. כוכב העבר נידון לחודש מאסר על תנאי ול-80 שעות עבירות שירות על כך שאיים על ראש הממשלה.
באפריל האחרון הגיב רוי לפוסט ברשתות החברתיות שקרא לפיטוריו של מארק רוטה, ראש ממשלת הולנד מאז 2010, כשכתב: "כדור בראש שלו בקרוב, הוא יוצא להורג, ככה זה הולך. אני לא אעשה את זה אבל הוא ישלם על המעשים שלו". כדורגלן העבר האשים את ראש הממשלה ברצח עם וטען כי הוא מעוניין לצמצם את אוכלוסיית העולם בעזרת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
בראין רוי במונדיאל 1994
בראין רוי במונדיאל 1994
בראין רוי במונדיאל 1994
(צילום: AP)
אזרח שהתלונן על דבריו של רוי הוביל לחקירת משטרה ובתגובה טען רוטה שהוא חש מאוים בצורה רצינית. רוי (51) נחקר במשטרה כשלושה שבועות לאחר שכתב את הדברים וטען בחקירתו: "עשיתי זאת למען ילדים שמרגישים מאוימים".
היום קבע בית המשפט בהולנד את גזר דינו של רוי מבלי שהוא נכח באולם. השופט לא קיבל את טענתו שלא מדובר באיום, לקח בחשבון שמדובר בדמות ציבורית בעלת חשבון טוויטר עם 11,000 עוקבים וטען שאם הכדורגלן לא יבצע את עבודות השירות הוא יישלח לכלא לחודש.
רוי הופיע בשעתו במדי נבחרת הולנד (כבש בה 9 שערים ב-32 משחקים) במונדיאלים של 1990 ו-1994 וביורו 1992, טורניר בו הגיעו שחקני האורנג' לחצי הגמר (הודחו על ידי דנמרק בפנדלים). במדי איאקס הוא זכה בגביע אופ"א ב-1992 וכמו כן שיחק בפוג'יה האיטלקית, נוטינגהאם פורסט, הרטה ברלין ונאק ברדה ההולנדית לפני שפרש במדי וורקינגטון האנגלית ב-2004.