האוהדים בישראל אמנים מחכים למשחקיה של הנבחרת הצעירה, שתפתח את משחקיה באליפות אירופה עד גיל 21 רק מחר (חמישי), אך האליפות יצאה לדרך כבר הערב, כאשר הפתעה גדולה אחת כבר נרשמה. נבחרת גאורגיה ניצחה 0:2 את פורטוגל, והיא במקום הראשון בבית 1 בתום המחזור הראשון.
הגאורגים הגיעו כאנדרדוג מובהק לבית שכולל את הולנד, בלגיה ופורטוגל, אך הפתיעו כאמור את כולם. אם בכל זאת מחפשים קשר ישראלי ליום הראשון של הטורניר, אז מבשל שני השערים הוא גאורגי ציטיאשווילי, בנו של קלמנטה - ששיחק בליגת העל בשנים 2000-2002 בהפועל (עירוני) ראשון לציון, בני יהודה וצפרירים חולון.
2 צפייה בגלריה
נבחרת גאורגיה הצעירה
נבחרת גאורגיה הצעירה
ניצחון מפתיע. נבחרת גאורגיה הצעירה
(EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
ציטיאשווילי, שנולד בראשון לציון, סידר לגאורגי גאגואה את השער הראשון במשחק בדקה ה-37 ואת השני לסאבה זאזונוב דקה אחת בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה. פורטוגל הפעילה לחץ כבד על היריבה (17 בעיטות לשער לעומת 4 בלבד של הגאורגים), אך לא הצליחה לכבוש, ובדקה ה-76 נותרה בעשרה שחקנים, כשתומאש אראוחו ראה את הכרטיס האדום.
המשחק השני בבית 1 היה בין בלגיה להולנד והסתיים ב-0:0. המשחק היה מהנה, ושתי הנבחרות הגיעו למצבים ליד השערים, אך לא הצליחו להשיג הכרעה ונפרדו בחלוקת נקודות - מה שסלל את דרכה של גאורגיה לראשות הבית בתום המחזור הראשון.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת גאורגיה הצעירה גאורגי ציטאישווילי מול שחקן נבחרת פורטוגל ז'וזה קרלוס
שחקן נבחרת גאורגיה הצעירה גאורגי ציטאישווילי מול שחקן נבחרת פורטוגל ז'וזה קרלוס
בנו של שחקן ליגת העל הישראלית לשעבר בישל פעמיים. גאורגי ציטיאשווילי מול ז'וזה קרלוס מפורטוגל
(EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
במשחק שנערך בבית 2, גברה אוקראינה 0:2 על קרואטיה. מיכאילו מודריק, שנרכש על ידי צ'לסי בעסקת ענק ששוויה מוערך ב-70 מיליון אירו, ישב 90 דקות על הספסל. גם בלעדיו האוקראינים נראו טוב מאוד. אולכסיי קאשצ'וק כבש את הראשון בדקה ה-19, ובישל לדנילו סיקאן את השני בדקה ה-48.
במשחק נוסף באותו הבית, ספרד ניצחה את רומניה 0:3 משערים של אלכס באנה (56), חואן מיראנדה (62) וסרחיו גומס (96).