"אנחנו כל כך שמחים, זה היה משחק ממש קשה", אמר רודרי, שנבחר אמש (ראשון) לשחקן המצטיין של ליגת האומות, אחרי שספרד ניצחה בגמר את קרואטיה 4:5 (בדו-קרב פנדלים). עבור קשר מנצ'סטר סיטי מדובר בהמשך ישיר לעונה החלומית באנגליה, שאותה חתם עם טרבל היסטורי אחרי הזכייה בליגת האלופות.
זה גם היה התואר הראשון של ספרד אחרי 11 שנים שחונות, אחרי משחק שקול שגם היה יכול להסתיים עם ניצחון של הקרואטים, במה שהייתה אחת ההזדמנויות האחרונות של לוקה מודריץ' להביא תואר לנבחרת שאותה הוא מוביל.
3 צפייה בגלריה
גבי, סרחיו קנאלס, פביאן רויס והגביע
גבי, סרחיו קנאלס, פביאן רויס והגביע
גאבי, סרחיו קנאלס, פביאן רואיס והגביע
(צילום: JOHN THYS / AFP)
3 צפייה בגלריה
רודרי. אופטימיות לעתיד
רודרי. אופטימיות לעתיד
רודרי. אופטימיות לעתיד
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
עבור ספרד זהו התואר הבינלאומי החמישי, לאחר שלוש זכיות ביורו וזכייה אחת במונדיאל. ספרד גם הפכה לנבחרת השנייה שזוכה בגביע העולם, ביורו ובליגת האומות אחרי צרפת, שניצחה את ספרד בגמר ליגת האומות ב-2021. או כפי שהיטיב לנסח זאת שער ה"אס" הספרדי – "שוב אלופים".
"אני חושב שגביע האומות יכול להיות התחלה של רצף של תארים", המשיך רודרי, שגם נבחר לשחקן העונה של ליגת האלופות. "הדור הזה, עם שחקנים צעירים ומלהיבים, כמו גבי, אנסו פאטי וירמי פינו מבטיח הרבה. היינו מאוד חזקים מבחינה מנטלית. יש מה לשפר, אבל לנצח זה תמיד טוב - חייבים לחגוג". אגב דור העתיד, גאבי (18) הפך אתמול לשחקן הספרדי הצעיר ביותר שמניף תואר בינלאומי.
3 צפייה בגלריה
שוב אלופים, שער ה"אס"
שוב אלופים, שער ה"אס"
שוב אלופים, שער ה"אס"
(צליום מסך)
אבל זה היה יכול להיגמר אחרת מבחינת הספרדים, לאחר שהצליחו להכריע את קרואטיה רק בדו-קרב בעיטות מ-11 מטר, בזכות הבעיטה המנצחת של דני קרבחאל. "עבורנו זו הייתה הזדמנות ייחודית לפצות את האוהדים, אחרי שאכזבנו בטורניר אחר", אמר מגן ריאל מדריד כשהוא רומז על ההדחה מול מרוקו במונדיאל 2022, במהלכה לא כבשה הנבחרת אפילו פנדל אחד. "הפעם היה לנו ביטחון עם הפנדלים. ידעתי איך אני הולך לבעוט את הבעיטה המכריעה, וידעתי שאני הולך להיות שישי. רציתי לקחת את זה וזה הלך טוב".