לכבוד יום האהבה 2024 שחל היום (רביעי), החליטו ב-"CIES Football" להעניק כבוד לכדורגלנים הפעילים הכי נאמנים - אלה שנמצאים בסגל של קבוצתם הכי הרבה הזמן.
מתוך 60 ליגות שנבדקו על ידם (36 באירופה ו-24 בשאר העולם), השוער הרוסי בן ה-37 איגור אקינפייב הוא השחקן הנאמן ביותר: הוא עומד בין הקורות של צסק"א מוסקבה במשך לא פחות מ-21 עונות. במהלך התקופה הזו הוא הספיק לרשום במדיה 755 הופעות, וזכה איתה בגביע אופ"א, שש אליפויות, שבעה גביעים, שבעה תארי סופר קאפ וארבעה תארי שחקן העונה. הוא גם נבחר לשחקן השנה ברוסיה ב-2013, ויש לו 111 הופעות במדי הנבחרת.
1 צפייה בגלריה
קוקה אקינפייב ומולר
קוקה אקינפייב ומולר
לא עוזבים את העיר. קוקה, אקינפייב ומולר
(צילום: Getty Images)
בחמש הליגות הבכירות תופסים את ראש הטבלה שני שחקנים מגרמניה: תומאס מולר (באיירן מינכן) וטוני יאנצ'קה (בורוסיה מנשנגלדבאך). כל אחד מהם נמצא כעת בעיצומה של העונה ה-16 ברציפות בקבוצה שלו. שלושה ספרדים משלימים את הטופ 5 של הליגות הבכירות: איקר מוניאין ואוסקר דה מרקוס מאתלטיק בילבאו, כמו גם קוקה מאתלטיקו מדריד. כל אחד נמצא בעיצומה של העונה ה-15 ברציפות בקבוצתו.
הנציג היחיד של הפרמייר-ליג בטופ 10 הוא שיימוס קולמן מאברטון (14 עונות), בעוד לליגות בצרפת ואיטליה אין נציגים, כשדומניקו ברארדי מסאסואלו (12 עונות) ואנתוני לופס מליון (11.5 עונות) הם השחקנים הכי נאמנים בליגות האלו בהתאמה.
ברשימה שכוללת 60 ליגות, גם במקום השני נמצא שחקן רוסי, המגן ריזבן אוצייב שמשחק כבר 19 עונות ברציפות באחמט גרוזני. שנחאי פורט שולחת שני נציגים לטופ 10, עם הקשר האחורי הויקאנג קאי והמגן וונג'ון לו שמשחקים יחדיו במדיה כבר 18 עונות.