אינטר זכתה אמש (שני) באליפות ה-20 בתולדותיה – והיא גם הושגה באחת הדרכים המתוקות ביותר - בסיומו של ניצחון 1:2 בדרבי על מילאן. בכך נתנו הנראזורי חותמת חד משמעית לעונה בה הוליכו כמעט לכל אורכה את טבלת הסרייה א', עם הגנת ברזל לצד התקפה קטלנית שלא הפסיקה להעניש את היריבות. כשנותרו עוד חמישה מחזורים לסיום העונה, אינטר פתחה פער בלתי מחיק של 17 נקודות על פני מילאן השנייה.
למרות שהיה מדובר במשחק חוץ של אינטר, הוא עדיין נערך באצטדיונה הביתי, ובסיום השחקנים נותרו לחגוג שעה ארוכה את האליפות, יחד עם 7,000 מאוהדיה שלא ידעו את נפשם ביציעים. בתגובה, כדי לקלקל קצת את החגיגות, הגבירו בהנהלה מילאן את המוזיקה ברמקולים של האצטדיון, כדי להתגבר על קולות השמחה של האלופים הטריים.
2 צפייה בגלריה
חגיגות האליפות אינטר מילאן
חגיגות האליפות אינטר מילאן
אוהדי אינטר מוגגים אל תוך הלילה ברחבה של קתדלרדת מילאנו
(צילום: Piero CRUCIATTI / AFP)
אינטר, שעבורה מדובר באליפות הראשונה מאז 2020/21, תהיה הקבוצה השנייה באיטליה אחרי יובנטוס שעל הסמל שלה יהיו שני כוכבים, לציון 20 האליפויות (באיטליה הוחלט על כוכב בכל 10 אליפויות). היא חוותה עונה מדהימה עם הפסד אחד בלבד עד כה בליגה - 2:1 לסאסואולו אי שם בחודש ספטמבר. מאז, רשמה הקבוצה של סימונה אינזאגי 27 משחקי ליגה ברציפות ללא הפסד.
2 צפייה בגלריה
פדירקו דימרקו לאוטרו מרטינס
פדירקו דימרקו לאוטרו מרטינס
דימרקו ומרטינס נותנים את האות לחגיגות
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)
"זה היה נפלא ואנחנו חייבים להמשיך בדרך הזו, כי אנחנו רוצים לזכות בעוד תארים רבים", אמר בסיום לאוטרו מרטינס, שכבש 23 שערי ליגה העונה. החלוץ הארגנטינאי מבוקש בקבוצות רבות, אבל צפוי לחתום בקרוב על הארכת חוזה עד 2027/28, "אני מקווה שאמשיך, אנחנו צריכים להגיע להסכם עם המועדון. היום אני רוצה ליהנות מהתואר הזה. עבדנו כל כך קשה מאז קדם העונה ביפן, החלפנו 12 שחקנים, עשינו היסטוריה. המסיבה לא תיעצר בלילה הזה".
גם המאמן סימונה אינזאגי, שכבר זכה בשישה תארים עם אינטר והפך למאמן השלישי המצליח ביותר מאז נוסדה הסרייה א' (אחרי הלניו הררה ורוברטו מנצ'יני – 7 כ"א), התקשה להסתיר את ההתרגשות אחרי שסוף סוף זכה גם בתואר אליפות ראשון: "זו תחושה מדהימה, עשינו משהו מדהים וזה רק נכון לחגוג אותו עם כמה שיותר אנשים.
"להצלחה הזאת יש הרבה גיבורים", המשיך המאמן בן ה-48 שהוזכר כמי שמועמד להחליף את יורגן קלופ בליברפול. "בראש ובראשונה השחקנים, אבל גם ההנהלה והנשיא סטיבן ג'אנג. כל מה שהיינו צריכים במהלך המסע הזה סופק לנו. זה היה מסע ארוך עבורי ועבור הצוות שלי, מתחילת הדרך והייתי בטוח שנוכל לבנות כאן משהו שעכשיו רואים אותו בדמות שישה תארים".
אחרי החגיגות באצטדיון, התפנו האוהדים בצד הכחול של מילאנו לחגיגות שנמשכו את אל תוך הלילה בקתדרלה המרכזית, ובמועדוני הלילה.