בקיץ הקודם, כשהארי קיין עבר מטוטנהאם לבאיירן מינכן כדי לזכות סוף-סוף בתואר ראשון בקריירה, אף אחד לא האמין שדווקא העונה רצף האליפויות של הקבוצה הבווארית, שעמד על 11, יגיע לסיומו. אבל לא רק שזה מה שקרה, אלא גם שמי שלקחה לה את הכתר היא באייר לברקוזן, שהבטיחה היום (ראשון) אליפות ראשונה בתולדותיה עם 0:5 על ורדר ברמן בבית. זו ללא ספק אחת האליפויות המדהימות, המרשימות והכי לא צפויות בתולדות הבבונדסליגה.
לברקוזן, שלא הפסידה בכל 42 המשחקים שלה העונה בכל המסגרות, עלתה ליתרון בדקה ה-25 מפנדל של ויקטור בוניפייס, שחזר להרכב לראשונה מאז שנפצע בדצמבר. בדקה ה-60 הוסיף החלוץ הניגרי בישול לגראניט צ'אקה שכבש שער אדיר בבעיטה מרחוק. ואז החל המופע של פלוראין וירץ, אולי הכוכב הגדול ביותר של לברקוזן העונה, שהתחיל הפעם על הספסל, אבל עלה לדשא עם תחילת המחצית השנייה והתפוצץ עם שלושער אדיר (68, 83 ו-90). אחרי השער הרביעי, האוהדים כבר לא ידעו את נפשם מרוב אושר ופרצו בהמוניהם לתחום שבין היציעים לכר הדשא. אחרי השער החמישי, הם כבר פרצו לכר הדשא וחגגו עם השחקנים - והשופט שרק לסיום.
3 צפייה בגלריה
לברקוזן חוגגת אליפות
לברקוזן חוגגת אליפות
האלופה החדשה. שחקני לברקוזן חוגגים בדרך לאליפות
(צילום: EPA/CHRISTOPHER NEUNDORF )
3 צפייה בגלריה
פלוריאן וירץ
פלוריאן וירץ
שלושער במשחק האליפות. וירץ
(צילום: EPA/CHRISTOPHER NEUNDORF )
3 צפייה בגלריה
אוהדי לברקוזן חוגגים על כר הדשא
אוהדי לברקוזן חוגגים על כר הדשא
חיכו הרבה זמן. אוהדי לברקוזן חוגגים אליפות על כר הדשא
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
רק לפני חצי שנה, אחרי הפתיחה מצוינת, צ'אבי אלונסו, שזו העונה הראשונה שהוא פותח כמאמן בקבוצה מליגה בכירה, אמר כי הוא יחשוב ברצינות על אליפות רק אם קבוצתו תהיה במירוץ בחודש אפריל. כעת, כשהעונה רחוקה מסיום (נותרו עוד חמישה מחזורים), הוא כבר חוגג זכייה מדהימה, כשלברקוזן מקדימה כעת את באיירן ב-16 נקודות (79 לעומת 63). האלופה הטריה, ששמטה נקודות רק בארבעה משחקים (ארבע תוצאות תיקו), הפכה לאלופה השלישית הכי המהירה בתולדות הליגה הבכירה בגרמניה.
חגיגות האליפות בעיר יחכו עד ל-26 במאי, ויכול להיות שהן יהיו חגיגות דאבל, מאחר שיום לפני כן תשחק לברקוזן בגמר הגביע, שבו היא פייבוריטית מובהקת נגד קייזרסלאוטרן מליגת המשנה. היא גם עדיין יכולה לזכות בליגה האירופית, שם היא עם רגל וחצי בחצי הגמר (ניצחה את ווסטהאם 0:2 במשחק הראשון של רבע הגמר). במילים אחרות, לברקוזן, שעד היום זכתה רק בשני תארים ב-120 שנות קיומה (גביע אופ"א ב-1988 והגביע הגרמני ב-1993), בהחלט יכולה לסיים את העונה עם שלושה תארים נוספים. חתיכת הישג עבור קבוצה שנודעה בכינוי "נברקוזן", שנדבק אליה ב-2002 לאחר שהחמיצה את האליפות במחזור האחרון והפסידה בגמרים של הגביע ושל ליגת האלופות.
קבלת הפנים לשחקנים בכניסה לאצטדיון
אוהדי לברקוזן המאושרים גם יכולים להיות אופטימים לקראת העונה הבאה, מאחר שלמרות שהפך למאמן המבוקש באירופה וחוזר בין היתר על ידי ליברפול ובאיירן, שבמדיהן כיכב בתור שחקן, בחודש שעבר החליט אלונסו להאריך את החוזה בקבוצה ויאמן אותה גם בעונה הבאה.