חדשות טובות לבאיירן מינכן. לאון גורצקה כשיר ויפתח ככל הנראה בהרכב מחר (שלישי, 22:00) במשחק הגומלין נגד פריז סן ז'רמן ברבע גמר ליגת האלופות. כזכור, אלופת אירופה הפסידה 3:2 בבית במשחק הראשון בשבוע שעבר וכעת שואפת להימנע מהדחה.
השחקנים של האנזי פליק לא יעלו בהרכב מלא למרות שגם לוקאס הרננדס החלים ויעמוד לרשות המאמן. רוברט לבנדובסקי חזר אמנם לאימונים, אבל עדיין אינו כשיר ולא צפוי ליטול חלק במשחק. גם סרג' גנאברי (חולה בקורונה) וניקלס זולה (פצוע) ייעדרו. "לוקאס ולאון נראים טוב ויכולים לשחק", בישר המאמן במסיבת העיתונאים, והוסיף: "אנחנו יודעים כיצד אנחנו רוצים ולשחק ולמה אפשר לצפות. בדרך כלל זה קשה להחליט על ההרכב כשיש לך המון שחקנים וזה יותר קל להרכיב את הפאזל כשמעט יותר עומדים לרשותך".
3 צפייה בגלריה
לאון גורצקה
לאון גורצקה
לאון גורצקה
(צילום: רויטרס)
על הסיכויים לבצע מהפך אמר פליק: "נהיה חייבים למצוא פתרונות, לגרום להם לבצע טעויות, וגם לסגור את האמצע ולהציג הגנה חזקה. לא היינו יעילים במשחק הראשון והפעם נהיה חייבים להשתפר. נגיע בתחושה חיובית וניתן את כל מה שאנחנו יכולים".
מצב הרוח בבאיירן מינכן אינו בשיאו ולא רק בגלל המפלה הביתית מול הפריזאים. היחסים בין פליק למנכ"ל חסן סליהמיצ'יץ' מתוחים והמאמן סירב להשיב לשאלות העיתונאים שהתעניינו אם ימשיך במועדון בעונה הבאה.
3 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
מתיחות בהנהלה. האנזי פליק
(צילום: AFP)
על ההתמודדות מול קיליאן אמבאפה וחבריו, אמר פליק: "אנחנו משחקים מולם בפעם השנייה וננסה למנוע מהם מרווחים. אמבאפה מהיר בצורה בלתי רגילה וברור לי שיום אחד הוא יזכה בכדור הזהב. הוא מבקיע המון שערים ומאוד בוגר לגילו. אני גם אוהב את המשחק של ניימאר, הוא יוצא מהכלל במצבים של אחד-מול-אחד". על לירוי סאנה: "הוא שחקן שעושה את ההבדל ומשחק טוב מאוד בשבועות האחרונים. אני מאוד מרוצה ממנו".
תומאס מולר אמר: "אהיה מאוכזב מאוד אם נודח, אבל אני משוכנע שיהיה מאבק צמוד ולא אומר את זה בשחצנות. הניסיון השלילי שצברנו פחות מדאיג אותי. לחץ הוא חלק מהעבודה שלנו ובטופ של הכדורגל מצליחים השחקנים הקשוחים ביותר. כל קבוצה מתמודדת עם בעיות, אבל יש לנו מחויבות. מאז ספטמבר אנחנו עובדים למען השמירה על התואר הזה וניצחון יהיה חשוב עבורנו בצורה בלתי רגילה. נכון שלא השגנו את התוצאות בזמן האחרון, אבל מרגישים שמבחינת האיכות שלנו אנחנו יכולים לקחת את המשחק הזה. תמיד מגיעים לרגעים קריטיים וכבר למדנו שהכל אפשרי בכדורגל".
3 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
"כבר למדנו שהכל אפשרי". תומאס מולר
(צילום: EPA)
על הבלגן בקבוצתו והמתיחות בהנהלה אמר מולר: "גם כשהייתי ילד היו כותבים כל מיני דברים בתקשורת וכינו את הקבוצה 'הוליווד', תמיד זה מעניין מה שקורה בבאיירן מינכן".
גם מולר התייחס ליכולת של אמבאפה: "הוא שחקן מסוכן מאוד. הסגנון שלנו יוצר מרווחים במגרש ולשחקני ההגנה יהיה תפקיד חשוב מאוד. הוא וניימאר משחקים מלפנים, לא מבצעים עבודת הגנה אבל מחכים להזדמנות לצאת להתקפה מתפרצת וליצור מצב מסוכן. אף פעם לא ניתן לנטרל אותם לגמרי".
צ'לסי, שניצחה במשחק הראשון 0:2 את פורטו בחוץ, תארח את הגומלין בסביליה. המנג'ר תומאס טוכל מרוצה מהעובדה שאנגולו קאנטה יעמוד לרשותו: "מאוד שמחתי כשהוא הודיע לי שיוכל לטוס איתנו למשחק, קשה מאוד לדמיין אותנו משחקים בלעדיו במשחק כזה. המשחקים מול פורטו תמיד קשים, בחלקם אנחנו מצליחים להביא לידי ביטוי את האיכויות שלנו ובחלקים אחרים אנחנו מתקשים להגיע להזדמנויות. נתמודד מול קבוצה שיש לה גאווה והמון אמביציה".