נבחרת איטליה שברה אמש (רביעי) את השיא העולמי למשחקים ללא הפסד. אלופת אירופה הטרייה הביסה 0:5 את ליטא (עם ארנסטס שטקוס בשער) במסגרת מוקדמות המונדיאל ובכך רשמה משחק 37 ברציפות ללא הפסד ועקפה את ברזיל.
ההפסד האחרון של האזורי היה 1:0 לפורטוגל ב-10 בספטמבר 2018 ומאז הם פשוט לא מביטים לאחור. זה החל עם מאזן מושלם במוקדמות יורו 2020 (10 ניצחונות מ-10 משחקים) והמשיך כל הדרך עד להנפת הגביע בוומבלי. בנוסף, החבורה של רוברטו מנצ'יני העפילה לחצי גמר ליגת האומות מול ספרד ב-6 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
נבחרת איטליה
נבחרת איטליה
נבחרת איטליה. ספירת המשחקים ממשיכה
(צילום: AP)
השיא הקודם היה שייך לברזיל בין השנים 1993 ל-1996. על פי הספירה הרשמית השיא שלהם עמד על 35 משחקים, אך יש כאלו שסופרים גם את ה-2:2 מול סגל ב' של רומניה ב-1995 כמשחק רשמי. ספרד של 2007 עד 2009 רשמה גם כן רצף של 35 משחקים ללא הפסד.
גיבור הניצחון היה מויזה קן, שהבקיע צמד. הרכש החדש-ישן של יובנטוס לא נכלל בסגל האיטלקי ליורו והוכיח אתמול שבהחלט צריך לקחת אותו בחשבון לקראת המשך הדרך. "היה חשוב מאוד עבורי לזכות בחזרה בחולצת הנבחרת", אמר קן לאחר המשחק. "לא היה פשוט לראות את היורו מהבית, אבל הייתי צמוד לטלוויזיה ועודדתי את החברים. הם הביאו את הגביע הביתה וזה מה שחשוב".
2 צפייה בגלריה
מויזה קן
מויזה קן
מויזה קן. כיכב מול ליטא
(צילום: רויטרס)
המאמן מנצ'יני דיבר בסיום על קן וגם על ג'אקומו רספאדורי שחגג שער ראשון בנבחרת: "אם הם יעשו את מה שהם צריכים לעשות, הם יקבלו את ההזדמנויות שלהם". ז'ורז'יניו שענד את סרט הקפטן: "שמחתי לקבל את ההזדמנות, אבל בפועל יש לנו הרבה קפטנים בנבחרת. באנו רעבים והרווחנו בצדק את הניצחון".
פורסם לראשונה: 07:14, 09.09.21