טרבו צ'לובה בן ה-22 היה שם אלמוני מאוד בעולם הכדורגל עד לפני שבוע. הבלם, תוצר האקדמיה של צ'לסי, עבר בהשאלות מקבוצה לקבוצה ולא הצליח לפרוץ. בעונה שעברה שיחק בלוריין הצרפתית ולפני כן באיפסוויץ', עמה ירד לליגה השלישית באנגליה. בשבוע אחד הגורל שלו השתנה: הוא היה שותף לזכייה של צ'לסי בסופרקאפ האירופי, ואתמול (שבת) כבש שער בכורה בפרמייר-ליג, בניצחון הבלוז 0:3 על קריסטל פאלאס.
"אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגיש", אמר צ'לובה בראיון בסיום, "אני בצ'לסי מגיל 8. הייתי בסטמפורד ברידג' בתור צופה וגם כמביא כדורים, עכשיו אני משחק פה וזה מדהים ומרגש".
2 צפייה בגלריה
טרבו צ׳אלובה
טרבו צ׳אלובה
טרבו צ'לובה לא מאמין שהוא כבש
(צילום: גטי אימג'ס)
"לא ידעתי מה לעשות אחרי השער שכבשתי", הודה צ'לובה. "נפלתי על הברכיים והתחלתי לבכות. זה רגע מדהים בשבילי ובשביל משפחתי שהגיעה לכאן". לטרבו יש אח גדול בשם נתניאל, שנחשב להבטחה גדולה בצ'לסי, אבל לא הצליח לפרוץ ועבר לווטפורד ב-2017, בה הוא משחק עד היום.
צ'לובה הצטרף לאימוני פתיחת העונה של צ'לסי, והצליח להפתיע את המנג'ר תומאס טוכל שנתן לו את חולצת ההרכב. "מגיע לו לשחק אצלנו", אמר המנג'ר הגרמני, "הוא הרוויח את זה ביושר. הוא בחור רגוע וצנוע שעושה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. הוא היה מצוין בסופרקאפ נגד ויאריאל ושיחק 120 דקות, והוא הצליח להתאושש ולתת עוד 90 דקות טובות".
2 צפייה בגלריה
טרבו צ׳אלובה
טרבו צ׳אלובה
לא בטוח שישחק בצ'לסי העונה
(צילום: רויטרס)
"זה כיף שיש לנו שחקן מהאקדמיה שפותח בהרכב. אני רוצה שיהיה אצלנו שילוב של כוכבים יחד עם שחקנים שהצלחנו לגדל בעצמנו, זה מסר חשוב שאני רוצה להעביר לשחקנים צעירים", סיכם טוכל. יחד עם זאת, בשבוע שעבר דווח שצ'לסי החליטה להשאיל אותו, כאשר ולנסיה היא המועמדת הבכירה לקלוט אותו. אולי השער שלו אתמול יגרום לתומאס טוכל לשנות את דעתו.
גם צ'לובה יודע שמקומו בצ'לסי עדיין לא מובטח: "אני צריך להמשיך לעבוד קשה ולהוכיח את עצמי", אמר. "אני צריך לשפר את היכולת שלי וזה מה שאני מתכוון לעשות כרגע".