ארסנל תהיה בחצי גמר הליגה האירופית, אחרי שאתמול (חמישי) הביסה 0:4 בחוץ את סלביה פראג והשלימה 1:5 בסיכום צמד המשחקים. היא תפגוש בשלב הבא את ויאריאל עם אונאי אמרי, המאמן שהוליך אותה לגמר המפעל ב-2019.
אמרי, שהחזיק מעמד בלונדון 18 חודשים לפני שפוטר, כבר זכה בעבר שלוש פעם בליגה האירופית עם סביליה וזכה למחמאות מהמנג'ר הנוכחי של התותחנים, מיקל ארטטה. "הוא המאמן הטוב ביותר בתולדות המפעל הזה", אמר ארטטה. "יהיה קרב קשה ולנו יש עוד המון דברים לשפר ולהתכונן לקראתם".
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר לקאזט
אלכסנדר לקאזט
לקאזט כורע ברך מול שחקני סלביה פראג
(צילום: EPA)
כך זה נראה ממבט הציפור
ומזווית נוספת
על הניצחון המשכנע בפראג, הוסיף ארטטה: "התחלנו טוב, אגרסיבי וגם השערים החלו להגיע. מאוד אהבתי את שפת הגוף של השחקנים. גם העובדה ששמרנו על שער נקי אומרת הרבה. זה ניצחון חשוב ובעיקר ברגע מכריע. המחמאות לשחקנים".
בממלכה עסקו מלבד המפגש הפיקנטי בין אמרי לארסנל גם באירוע שהתרחש לפני שריקת הפתיחה. שחקני ארסנל כרעו ברך כאות הזדהות במאבק נגד הגזענות ואלכסנדר לקאזט (שכבש לאחר מכן צמד) עשה זאת ישירות מול פניהם של שחקני סלביה. כל זאת יומיים בלבד לאחר שאופ"א הרחיקה מ-10 משחקים את אונדריי קודלה, בלמה של הקבוצה הצ'כית, אחרי שזה השמיע הערות גזעניות ב-0:2 על ריינג'רס בשמינית הגמר לפני כחודש.
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר לקאזט
אלכסנדר לקאזט
ריגש את הממלכה. לקאזט
(צילום: רויטרס)
"לקאזט היה קפטן אמיתי", נכתב בתקשורת הבריטית. "הוא דאג שכל שחקני סלביה פראג יראו אותו כורע ברך וביצע מחווה גדולה. זו לא רק המנהיגות על המגרש, או השערים החשובים וכל העולם ראה את זה". המחווה של לקאזט עוררה גלים גם ברשת, בעיקר מצד אוהדי ארסנל. אחד מהם כתב: "כבר בשלב הזה ידענו שננצח". אחד נוסף הוסיף: "זה גרם לרעד בגוף".
אמרי עצמו, כצפוי, נשאל על המפגש הצפוי עם האקסית, אחרי שוויאריאל עברה את דינמו זאגרב: "אני כבר רגיל לפגוש קבוצות שאימנתי, אז זה לא דבר חדש עבורי. נגיע למשחק עם כבוד, גאווה ואחריות, יש לנו אפשרות להציב את ויאריאל בצמרת הכדורגל האירופי".
3 צפייה בגלריה
אונאי אמרי
אונאי אמרי
"רגיל לפגוש קבוצות שאימנתי". אמרי
(צילום: AFP)
ויאריאל תרצה לנקום בארסנל על ההפסד בחצי גמר ליגת האלופות ב-2006, עם החמצת הפנדל הזכורה של חואן רומן ריקלמה בדקה ה-90. המפתח מבחינתנו הוא ליהנות ממה שהשגנו עד כה וליהנות מההזדמנות לנפץ את תקרת הזכוכית של המועדון. אנחנו יכולים לעשות את זה", טען אמרי.