הכדורגל האנגלי באבל: ג'ימי גריבס, חלוץ העבר האגדי של טוטנהאם ונבחרת אנגליה - ומי שמחזיק בשיא הכיבושים לשחקן אחד בליגה הבכירה - הלך היום (ראשון) לעולמו והוא בן 81. בחודשים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הבריאותו. הוא אף אושפז בבית חולים בעיר צ'למספורד, והיום, כאמור, נמסרה ההודעה על מותו.
טוטנהאם, הקבוצה בה כיכב בשנות ה-60, ספדה לו: "עצוב לנו מאוד על פטירתו של ג'ימי גרייבס הגדול. לא רק מלך השערים של טוטנהאם, אלא החלוץ הטוב ביותר שראתה המדינה". ואכן, גריבס שבר כל שיא אפשרי.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי גריבס
ג'ימי גריבס
אגדת כדורגל. גריבס
(צילום: gettyimages)
ההודעה של טוטנהאם
גם ווסטהאם נפרדה מגריבס
הוא נחשב לאחד מגדולי הסקוררים בכדורגל האנגלי מאז ומעולם. הוא מלך שערי הליגה הבכירה באנגליה עם 357 שערים בקריירה והכובש המצטיין בתולדות טוטנהאם (266). הוא סיים כמלך שערי הליגה האנגלית שש פעמים, ורשם במדי נבחרת אנגליה 44 כיבושים, מתוכם שש פעמים שלושער (יותר מכל שחקן אחר).
גריבס החל את דרכו בכלל במדי היריבה העירונית של טוטנהאם, צ'לסי. משם עבר לספרס ואז גם לבש את המדים של מילאן ו-ווסטהאם. בשנותיו האחרונות בקריירה בילה בליגות הנמוכות בקבוצות כמו ברנטווד, צ'למספורד סיטי, בארנט ו-וודפורד טאון.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי גריבס
ג'ימי גריבס
מלך שערי הליגה הבכירה באנגליה עם 357 שערים בקריירה. גריבס
(צילום: gettyimages)
הוא זכה עם נבחרת אנגליה במונדיאל ב-1966 וגם בקבוצות הניף גביעים: את גביע אירופה למחזיקות גביע עם טוטנהאם (1963), הגביע האנגלי (1962 ו-1967) והוכתר גם כאלוף איטליה בעונת 1961/62 במדי מילאן.