רומניה, היריבה הישירה של ישראל על הכרטיס ליורו 2024, חוגגת לאחר ה-0:2 אתמול (שלישי) על קוסובו, ששמר אותה במקום השני בבית 9, אך בתקשורת המקומית עוסקים גם בבלגן שגרם להפסקת המשחק ל-50 דקות. אוהדי המארחת הניפו שלטים עם הכיתוב "קוסובו היא סרביה", בעוד האוהדים הרומנים קראו ססמאות דומות, מה שהרגיז את הקוסוברים, שסירבו להמשיך לשחק עד שהשלטים יוסרו.
בסופו של דבר המשחק חודש, אך הסערה בעקבות האירועים עדיין לא שכחה. בתקשורת העולמית עסקו בהרחבה בנושא, וההתאחדות הרומנית החליטה לגנות את אותם אוהדים מקומיים שגרמו להפסקת המשחק.
1 צפייה בגלריה
השלטים הפרו-סרביים של אוהדי רומניה במשחק נגד קוסובו
השלטים הפרו-סרביים של אוהדי רומניה במשחק נגד קוסובו
השלטים הפרו-סרביים של אוהדי רומניה במשחק נגד קוסובו
(Daniel MIHAILESCU / AFP)
"אנו מתנערים מאותם אוהדים חסרי אחריות שגרמו להפסקת המשחק אתמול", נכתב בהצהרה רשמית מטעם ההתאחדות הרומנית. "אנו חוזרים ומדגישים את העיקריון לפיו אין מקום לפוליטיקה בכדורגל, ובכלל באירועים ספורטיביים. אנו מגנים בחריפות את המסרים הפרובוקטיביים והמעליבים, שהשימוש שלהם בכדורגל הנו אסור. אנו מביעים צער על החוויה הלא נעימה שנגרמה, ומודים לרוב הקהל, שתמך בנבחרת בצורה פנטסטית והוביל אותה לניצחון נהדר".
כאמור, מספר כלי תקשורת ברחבי העולם התייחסו בהרחבה לאירועים מהמשחק בין שתי הנבחרות. ב-BBC כתבו: "עצמאותה של קוסובו קיבלה הכרה על ידי מאה מדינות, כולל בריטניה, אך רומניה היא בין המדינות הבודדות באיחוד האירופי שעדיין לא עשתה זאת. התגובה של הקהל הרחב כלפי אותם אוהדים שהניפו את השלטים הייתה מופתית, והם קראו לאותם לאומנים 'צאו החוצה'".
ב'מארקה' נכתב: "המשחק חודש כעבור 50 דקות עם הצהרה ברורה מצד נבחרת קוסובו: 'חדלו מלקרוא בשם של השכנים שלנו (סרביה). זו אזהרה אחרונה, אחרת המשחק יפוצץ'. היה ניסיון לפנות את אותם אוהדים שהניפו את השלטים וקראו את אותן קריאות, אך הוא לא צלח". באתר ספרדי נוסף, 'אס', נכתב: "סקנדל פוליטי ברומניה - שחקני נבחרת קוסובו עזבו את כר הדשא".
במשחק הקודם בין שתי הנבחרות התרחש מקרה דומה, מה שעלה לרומניה בקנס כספי ועונש של סגירת יציע. ברומניה חוששים כי הפעם אופ"א תטיל על הנבחרת המקומית עונש קשה יותר. באתר דיגיספורט תהו: "האם הפעם אופ"א תטיל עונש חמור יותר על הנבחרת?".