ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, פנה לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בבקשה שרוברט לבנדובסקי וקשישטוף פיונטק יהיו פטורים מחוקי הבידוד במדינה. זאת לאחר שבאיירן מינכן והרטה ברלין הודיעו שהן מסרבות לשחרר את השחקנים למשחק מול אנגליה בוומבלי במוקדמות המונדיאל בשבוע הבא.
על פי חוקי הבידוד בגרמניה, כל אדם ששוהה במדינה שהיא מחוץ לאיחוד האירופי וחוזר - מחויב בבידוד למשך 14 יום. המשמעות: השניים יצטרכו להחמיץ שני משחקים בבונדסליגה. עבור באיירן, שכאמור מסרבת, המכה תהיה קשה: אחד המפגשים הוא מול השנייה בטבלה, לייפציג.
2 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
לא ישחק מול אנגליה? לבנדובסקי
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
לבנדובסקי ופיונטק חוגגים
לבנדובסקי ופיונטק חוגגים
קיבלו סירוב מהקבוצות שלהם. לבנדובסקי ופיונטק
(צילום: EPA)
כל קבוצה מחויבת לתת לשחקניה להשתתף במשחקים בינלאומיים, אלא שבמקרה שמדובר בסגר חובה של לפחות חמישה ימים - יש חריגה. גם דויד אלאבה (אוסטריה משחקת בסקוטלנד) ואלפונסו דייויס (נבחרת קנדה) לא הורשו לשחק הפעם עם נבחרתם. אגב, גם ליל עדכנה שלא תשחרר את ארקדיוש מיליק הפולני, מה שעוד יותר גרם ללחץ.
"שוחחנו עם ההתאחדות הפולנית ואנחנו בקשר מתמיד עם הרשויות. דויד אלאבה לא יטוס לסקוטלנד עם נבחרתו והדבר חל גם על לבנדובסקי אם הבידוד הוא חובה", הסביר המנהל הטכני של הבווארים, חסן סליהמידיץ'. גם מאמן באיירן, האנזי פליק, היה נחרץ: "אם שחקן צריך להיכנס לבידוד, המועדונים רשאים להתערב. אנחנו צריכים את כל השחקנים שלנו ולא ניקח סיכון".