בדיוק כשאוהדי מנצ'סטר יונייטד חשבו שהמצב לא יכול להיות גרוע יותר עבור הקבוצה שלהם, הם הופתעו לגלות שפל חדש. אתמול (שני) הובסה יונייטד על ידי קריסטל פאלאס 4:0 בחוץ - ההפסד הגדול ביותר שלה העונה - וכעת היא במקום השמיני בלבד בפרמייר-ליג, מה שמשאיר אותה כרגע מחוץ לאירופה בעונה הבאה.
ניצחון על מנצ'סטר סיטי בגמר הגביע האנגלי יבטיח לה מקום בליגה האירופית, אך קשה מאוד לדמיין איך היא תשיג אותו. יונייטד הגיעה למשחק עם סגל חסר למדי ובלי הכוכב והקפטן שלה ברונו פרננדש - שבגיל 29 החמיץ אתמול לראשונה בקריירה משחק של קבוצתו בגלל פציעה - אבל לאריק טן האח אין שום הצדקה ליכולת של קבוצתו.
4 צפייה בגלריה
שחקני יונייטד מאוכזבים
שחקני יונייטד מאוכזבים
שפל חדש. שחקני יונייטד מאוכזבים
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
4 צפייה בגלריה
אוהד יצעיר של ונייטד מאוכזב
אוהד יצעיר של ונייטד מאוכזב
הפנים אומרות הכל. אוהד צעיר של יונייטד מאוכזב
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
כמה המצב גרוע? זה היה ההפסד ה-13 של יונייטד העונה בליגה, הכי הרבה בעידן הפרמייר-ליג; היא מעולם לא סיימה מתחת למקום השביעי בפרמייר-ליג (כרגע כאמור במקום השמיני); מאז תחילת העונה שעברה, רק נוטינגהאם פורסט הפסידה יותר משחקי חוץ בפרמייר-ליג בהפרש של ארבעה שערים או יותר מאשר יונייטד (חמישה לעומת שלושה); יונייטד ספגה כבר 81 שערים בכל המסגרות העונה, הכי הרבה שלה בעונה אחת מאז 1976/77 (גם 81); היא לא סיימה עונה עם מאזן שערים שלילי מאז 1989/90 (כרגע היא על מינוס 3); לפי מדד השערים הצופיים (Xg), יונייטד הייתה אמורה לכבוש אמש 0.35 שערים, הנתון השני הגרוע שלה העונה.
יונייטד צברה רק 10 נקודות מ-11 משחקי הפרמייר-ליג האחרונים וספגה במהלך התקופה הזו שערים מאוחרים מול פולהאם, ברנטפורד, צ'לסי, ליברפול וברנלי - שעלו לה ב-10 נקודות. ברשת ובאולפנים תקפו את טן האח, שעדיין לא ברור אם יאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה, האחרונה בחוזה שלו.
4 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
חוטף אש. טן האח
(צילום: Adrian DENNIS / AFP)
"זו אחת הקבוצות שמאומנות הכי גרוע בפרמייר-ליג, זו עובדה", חרץ מגן העבר של ליברפול ג'יימי קראגר, "אתה (טן האח) חייב לגרום לנו להאמין שיש שם משהו. הייתי מצפה שהקבוצה עד גיל 23 של יונייטד לא תפסיד ככה 4:0. אומנתי על ידי כמה מהמאמנים המובילים והרבה ממה שאני רואה כאן הוא פשוט שגוי".
אשלי יאנג, מגן יונייטד לשעבר שמשחק כיום באברטון, הוסיף: "אם ימשיכו לשחק ככה, הם יחמיצו את אירופה. אם הם לא מוכנים לפחות לרוץ, הם יהיו בצרות. זו הייתה עונה עם עליות ומורדות, אבל הלילה יותר מדי שחקנים לא היו ברמה הנכונה. פאלאס גרמה לזה להיראות כמו גברים נגד ילדים. אני חושב שזה היה הכי גרוע שיכול להיות".
משבר הפציעות הותיר את יונייטד עם רביעייה אחורית מאולתרת, וקאסמירו, ששיחק כבלם, חווה לילה שהוא ירצה לשכוח. שמונה פעמים שחקני קריסטל פאלאס עברו אותו בדריבל, הנתון הכי גבוה שנרשם העונה בפרמייר-ליג. וזו לא רק ההופעה אמש. הקשר בן ה-32, אקס ריאל מדריד, הרשים בעונתו הראשונה באולד טראפורד, אבל הוא העונה הוא מתקשה מאוד.
4 צפייה בגלריה
קאסמירו
קאסמירו
יעזוב בקיץ? קאסמירו
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
קראגר אמר על הברזילאי: "בסיום העונה הוא צריך לחשוב על מעבר ל-MLS או לסעודיה. זה חייב להיפסק כי אנחנו צופים באחד הגדולים של הזמן המודרני. אני תמיד זוכר את האמירה 'עזוב את הכדורגל לפני שהכדורגל עוזב אותך'. הכדורגל עזב אותו".
בסיום המשחק, קאסמירו וחבריו הודו לקהל, שמשום מה מחא כפיים לשחקנים. "התמיכה של האוהדים פשוט מדהימה", ג'יימי קראגר, "השחקנים לא ראויים לתמיכה הזאת. זה לא ייאמן".