המונדיאל הוא אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם, שמרגש פעם בארבע שנים גם מיליוני ישראלים. אלא שלפי מארגניו, מתברר, ישראל עצמה לא ממש נמצאת על המפה.
מי שיבקש לרכוש חבילות אירוח לקראת משחקי הגביע העולמי, שייפתחו בנובמבר הקרוב בקטאר, יגלה כי הזכיינית הבלעדית של שיווק החבילות לא כללה את ישראל ברשימה, כשאפשרות הבחירה היחידה היא "שטחים פלסטיניים כבושים".
3 צפייה בגלריה
גביע העולם
גביע העולם
לפי מארגני המונדיאל, ישראל עצמה לא ממש נמצאת על המפה
(צילום: gettyimages ואתר פיפ"א)
3 צפייה בגלריה
"השטחים הכבושים" במקום ישראל
"השטחים הכבושים" במקום ישראל
(צילום: מתוך אתר פיפ"א)
מדובר בעמוד ייעודי שנמצא באתר הרשמי של פיפ"א, התאחדות הכדורגל העולמית. בכניסה לאתר של הוועדה המארגנת, שככל הידוע נבנה על ידי הקטארים, מוצגת בין יתר האפשרות לרכישת חבילות, אופציה לאיתור סוכנות המכירות הקרובה למיקום הקונה, לפי מדינה. כניסה לאסיה ולמזרח התיכון מציגה את כל המדינות באזור, למעט ישראל. אלא שחיפוש בין שמות המדינות מגלה שתחת זאת נכתב: "שטחים פלסטיניים כבושים".
מדובר בזכיין בלעדי של הוועדה המארגנת. באתר שמוכר את חבילות האירוח כתוב: "פיפ"א מינתה אותנו כבעלת הזכויות הבלעדית של תוכנית האירוח הרשמית".
3 צפייה בגלריה
מונדיאל 2022 בקטאר
מונדיאל 2022 בקטאר
"קטאר נבחרה לארח את המשחקים והם צריכים להיות של כל העולם"
(צילום: gettyimages)
אנשי עסקים ישראלים שנכנסו לאתר נדהמו לראות כי שמה של ישראל נעלם. "זה ביזיון גדול, קטאר נבחרה לארח את המשחקים והם צריכים להיות של כל העולם", אמר אחד מהם. "לא ייתכן שבאתר של פיפ"א יעלימו רק את ישראל מכל מדינות העולם".
קטאר, על פי התחייבויותה מול פיפ"א, מחויבת להעניק יחס זהה לכל המדינות בעולם, ללא השמטת שמות או דגלים. "ברגע שבפיפ"א יבינו שהוועדה המארגנת נתנה לזכיינית להסיר את ישראל יהיה סקנדל גדול", אמר איש עסקים נוסף שרצה לרכוש חבילות. תגובת פיפ"א תובא לכשתתקבל.