כשעליתי למיניבוס מספר 24, שאלתי את הנהג אם הוא מגיע למסעדת גרמץ'. חמש תחנות, הוא אמר. כמה? זה תלוי, הוא ענה. מי אתה? עיתונאי. מאיפה? מישראל, באתי לכתוב על המשחק של ברק בכר. אז בחינם, הוא אמר.
אחרי זה הבנתי שבימי ראשון אף אחד לא משלם פה על נסיעות ציבוריות, אבל זה אושש מחדש את הטרפת מסביב לקבוצה ולבכר לפני המשחק הרשמי הראשון שלהם, בליגה הסרבית נגד וויבודינה, אחרי סדרה מסחררת של הצלחות במשחקי קדם העונה עם דובדבן של 0:5 נגד פיורנטינה ביום רביעי שעבר.
9 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
המבחן הראשון בליגה הסרבית. בכר
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
9 צפייה בגלריה
קראסו
קראסו
נראים נהדר. שחקני הכוכב האדום בלגרד
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
9 צפייה בגלריה
גלזר
גלזר
גלזר מודה לאוהדים
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
גם הערב זה נגמר ב-0:5: השופט והיריבה ערכו קבלת פנים יפה לבכר, עם פנדל מפוקפק שהפך ל-0:1 של ז'אן-פיליפ קראסו בדקה ה-12, הרחקה של אלכסנדר בוסניץ' האורח (24) ושער עצמי מוזר של ראדומיר מילוסבלייביץ' (45) שקבע 0:2 בהפסקה. קראסו (51), ולדימיר לוצ'יץ' (70) ועוסמאן בוקארי (80) סגרו חמישייה בדרך לשלוש נקודות ראשונות.

"משהו גדול קורה פה"

מזג האוויר לא ממש תאם לאווירה החגיגית, אבל גם הגשם הכבד בשעות שקדמו למשחק לא עצר את האוהדים. מאות שוטרים ניתבו אלפים לאצטדיון. שלושה דורות, נשים, ילדים, גברים וטף. הכל בעננה של אופוריה ופחד. מה יקרה אם המוצר לא עומד בהבטחות של הפרסומת?
לובה ודראגן סטאנויוביץ' בכלל לא היו אמורים להיות פה. כבר שישים וחמישים שנה, בהתאמה, הם לא מפסידים משחק ב"מרקאנה". בטח לא משחק פתיחה ובטח לא נגד וויבודינה, אחת מארבע הקבוצות היחידות בליגה שמסוגלות לסחוט תיקו נגד הכוכב האדום.
9 צפייה בגלריה
שחקני הכוכב האדום
שחקני הכוכב האדום
מחצית ראשונה קלילה. שחקני הכוכב האדום
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
"הייתה לנו התחייבות קודמת, חתונה משפחתית. לא שאלו אותנו ולא בדקו לפני, אבל אמרנו שהפעם נוותר. זה עוד משחק ועוד עונה של הכוכב האדום שתיגמר בדאבל ואכזבה באירופה, אז לא משנה", אמר לובה, וממשיך דראגן: "אבל אז התחיל משחק ועוד משחק ואנחנו מבינים שמשהו גדול קורה, ואחרי פיורנטינה באנו למשפחה ואמרנו שזה פלא שאסור לנו רק לראות בטלוויזיה או לקרוא עליו בעיתון. אנחנו צריכים לראות אותו בעיניים כדי להאמין. אנחנו מאוד מרוצים מבכר, משילוב הצעירים, מהשיטה של שלושה בהגנה, מהאגרסיביות, שהוא לא פוחד ושהוא קשוח איתם. ואנחנו אוהבים שהוא הביא את עומרי גלזר. הוא מציל כל מה שבא אליו, והוא עוד שחקן שדה, כמו השוערים של גווארדיולה".

המארשים והאקורדיונים

לפני המשחק מנוגנים שירים שנשמעים כמו מארשים למלחמה, משולבים בשירי עצב אקורדיוניים כמו מסרט של קוסטוריצה. כשהשם של בכר מושמע, הוא מקבל את השאגה הגדולה ביותר מהקהל.
9 צפייה בגלריה
אוהדי הכוכב האדום
אוהדי הכוכב האדום
במילה אחת: הצגה. אוהדי הכוכב האדום
(צילום: זאב אברהמי)
ואז, אז מתחילה ההצגה של שער הגיבורים, האולטראס של הכוכב האדום (כשניסיתי לצלם אותם לפני המשחק זה נגמר בפנס לעין). שירה ומחיאות כפיים, תיפוף והנפת דגלים, לא פוסקים לשנייה, רק מתגברים. אחרי השער הראשון כיסה ענן צהוב את האצטדיון למשך יותר מעשר דקות.
"קצת מאכזב", אמר האוהד מילאן יאנוביץ' קצת לפני סיום המחצית. "לא ממש שטפו את המגרש כמו הכדורגל האטומי של המשחקים עד עכשיו. זה מובן. זה סוג של מבחן מציאות במשחק רשמי. הם קצת הקורבנות של קדם העונה. הצליחו יותר מדי. אבל אנחנו לא מודאגים. בכר יודע מה הוא עושה. אנחנו לא צריכים להיות בשיא הכושר עכשיו. הליגה כבר שלנו. הוא צריך להיות בשיא הכושר כשאירופה תתחיל. הוא יעשה את הכוכב הזה מאוד אדום השנה".
9 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
הוא יודע טוב מאוד שלא בחמישיות האלה ישפטו אותו. בכר
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
ואז הקהל, כמו מנעד בקול של שינייד אוקונור, הרים את האוקטבה ורעם של שירי עידוד עצומים שט למגרש והרעיד את המשטח ההיברידי החדש. שחקני הכוכב האדום התיישבו על שער וויבודינה, ומילאן ראה את הרשת רועדת ללא הרף. כשהאוהדים הרגישו שקצב השערים לא גבוה מספיק, מופע פירוטכניקה אדום מדהים הוביל למספרי ארבע וחמש, שערים מרהיבים שהפכו את החמישייה למיוחדת יותר, והאצטדיון כולו נכנס לאטרף בסגנון רעידת אדמה.
ובכר נשאר עומד עם ידיו על החזה, ואחר כך שילב אותן מאחורי גבו. הוא יודע טוב מאוד שלא בחמישיות האלה ישפטו אותו, אלא רק אחרי שהמנגינה המפורסמת של ליגת האלופות תתנגן.

מהלך המשחק

דקה 3': ההזדמנות הראשונה במשחק. עוסמאן בוקארי המקומי השתחרר משחקן הגנה, אך הבעיטה שלו פספסה את המסגרת.
13': שער! 0:1 לכוכב האדום. עבירה שבוצעה בתוך הרחבה של וויוודינה נשרקה בתחילה כבעיטה חופשית. השופט שינה את דעתו בצד והעניק פנדל למקומיים. ז'אן פיליפ קראסו דייק מהנקודה הלבנה.
9 צפייה בגלריה
קראסו חוגג
קראסו חוגג
קראסו חוגג את השער הראשון
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
24': אלכסנדר בוסניץ' מוויוודינה הכשיל על סף הרחבה, ראה כרטיס צהוב והורחק.
45': שער! 0:2 לכוכב האדום. ראדומיר מילוסבלייביץ' נגח לרשת הלא נכונה את הגבהת קרן. ברק בכר בדרך לניצחון.
9 צפייה בגלריה
שחקני הכוכב האדום
שחקני הכוכב האדום
טיול קליל
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
51': שער! 0:3 קליל לכוכב האדום. קינגס קאנגווה נשלח לעומק והעביר רוחב לקראסו. האחרון לא התקשה להשלים צמד.
60': בוקארי עשה מה שהוא רוצה באגף ימין, הגביה לרחבה, לוצ'יץ' נגח נהדר, אבל צ'רביץ' הציל מקו השער.
9 צפייה בגלריה
קראסו
קראסו
צמד שערים. קראסו
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)
70': שער! 0:4 לכוכב האדום. בוקארי מסר ללוצ'יץ', שהפעם הכניע את צ'רביץ'.
80': שער! כבר 0:5 לכוכב האדום. בוקארי, במצע אישי נפלא, כבש את החמישי של קבוצתו.

הרכבים

הכוכב האדום בלגרד: עומרי גלזר; אלכסנדר דראגוביץ', סרג'ן מיחאיילוביץ', מילוס דגנק, סטפן מיטרוביץ'; קינגס קאנגווה, מרקו סטמניץ', עוסמאן בוקארי, מירקו איבניץ'; פטר אוליינקה, ז'אן פיליפ קראסו.
ווייוודינה: לזר צ'רביץ'; מרקו בייקוביץ', איגור ייליצ'יץ', ג'ורג'ה קרנומרקוביץ', סטפן בוקיאנץ'; אורוש ניקוליץ', אלכסנדר בוסניץ', ולדימיר מילטיץ', ראדומיר מילוסבלייביץ'; מיחיילו איבנוביץ', סטפן ווקיץ'.
פורסם לראשונה: 20:56, 30.07.23