סופה של תקופה בכדורגל הספרדי? כך לפחות זה נראה מהדיווח שמגיע ממדריד. רשת "אל צ'ירינגיטו" מפרסמת כי דייגו סימאונה, המאמן המצליח של אתלטיקו מדריד, הודיע לראשי המועדון כי יעזוב בקיץ אחרי 11 עונות בתפקיד.
לסימאונה בן ה-52, שהפך את אתלטיקו לקבוצת-על בכדורגל האירופי, יש ברזומה זכייה בשתי אליפויות ספרד (האחרונה לפני שנתיים) וסופרקאפ אחד, הנפה אחת של גביע המלך, שתיים של גביע הליגה האירופית ושתיים של הסופרקאפ היבשתי, לצד שני הפסדים בגמר ליגת האלופות. לפני כן הוא זכה באליפות ארגנטינה עם אסטודיאנטס (אפרטורה) וריבר פלייט (קלאוסורה), ואסור לשכוח את 106 ההופעות שלו כשחקן בנבחרת ארגנטינה, כולל בשלושה מונדיאלים.
3 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
סופה של תקופה? סימאונה
(צילום: EPA)
הדיווח לא מגיע משום מקום: העונה של אתלטיקו הפכה מסויטת מהרגע הראשון. זה לא רק ההדחה מליגת האלופות, אלא גם העובדה שהיא מדורגת רק במקום החמישי בליגה הספרדית ולא ממש מאיימת על הגדולות. לאחר 16 מחזורים יש לאתלטיקו שמונה ניצחונות בלבד וכרגע היא לא במקום שמוביל לצ'מפיונס בעונה הבאה.
חוזהו של סימאונה אמור להסתיים רק בקיץ 2024, אבל על-פי הדיווח בספרד החליט לעזוב מסיבות מקצועיות - אחת מהן היא עזיבתו של ז'ואו פליקס לצ'לסי. צ'ולו הוא כמובן היה מי שהחליט לרכוש את פליקס תמורת 126 מיליון אירו וסימן אותו כיורשו של אנטואן גריזמן.
3 צפייה בגלריה
הפנים של אתלטיקו מדריד בעשור האחרון. סימאונה
הפנים של אתלטיקו מדריד בעשור האחרון. סימאונה
הפנים של אתלטיקו מדריד בעשור האחרון. סימאונה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה עם פליקס
דייגו סימאונה עם פליקס
הסיבה למחלוקת? סימאונה ופליקס
(צילום: AP)
בריאיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות" באוגוסט האחרון, אמר: "הפנים של הקבוצה? אני בכלל לא רואה את זה ככה. אני המאמן, זה שצריך לקבל החלטות, ובבחירות שלי אני לא הולך על אלמנטים אישיים אלא מחפש את הקבוצה שתנצח. יש בה מספיק גורמים שמייצרים את ההצלחה שלה".