ברצלונה ואספניול נפרדו היום (שבת) ב-1:1 בקאמפ נואו במחזור ה-15 בלה ליגה. מרקוס אלונסו כבש ראשון בדקה השביעית ואז התחילה ה"הצגה" של השופט מתאו לאהוס.
בדקה ה-73 אספניול קיבלה פנדל מפוקפק מאוד אחרי נגיעה רכה מאוד של אלונסו בשחקן יריב ברחבה. שופטי ה-VAR לא התערבו וחוסלו דייק מהנקודה הלבנה וקבע 1:1. בדקה ה-78 ג'ורדי אלבה ספג כרטיס אדום אחרי צהוב שני על דיבורים. כעבור שתי דקות ויניסיוס סוזה הורחק אחרי צהוב שני על עבירה לא קשה במיוחד. לאהוס הרחיק גם את לאנדרו קאבררה בגלל שכביכול דרך על רוברט לבנדובסקי במהלך, אבל אחרי בדיקת VAR, הוא החליט לבטל את האדום. בסך הכול לאהוס שלף 15 כרטיסים צהובים (כולל למאמנים), כשארבעה מהם הפכו לשני אדומים. בסך הכול, לאהוס שלף 32 כרטיסים צהובים בשני המשחקים האחרונים בהם שפט כשהאחרון היה בין ארגנטינה להולנד ברבע גמר המונדיאל.
1 צפייה בגלריה
מתאו לאהוס שופט כדורגל ספרדי
מתאו לאהוס שופט כדורגל ספרדי
איבד את השליטה על המשחק. לאהוס
(צילום: AFP)
ב"ספורט" הקטאלני נכתב: "חלוקת נקודות בדרבי, מתאו לאהוס כיכב" וגם: "ההצגה של מתאו לאהוס בדרבי". הכותרת ב"מארקה" גם התייחסה אל השופט ונכתב שם: "חוסלו ומתאו הפכו את הערב הזה למר עבור בארסה". גם ב"אס" עסקו בשופט וכתב: "דרבי חם, הצגה של מתאו".
סרג'י רוברטו דיבר על השופט והעובדה שג'ורדי אלבה הורחק בצהוב שני ואמר: "הוא שכח שספג כרטיס צהוב ראשון. אני לא יודע מה הוא אמר שהוביל לכרטיס האדום. ג'ורדי אמר לי שהוא בסך הכול אמר לשופט שהוא טעה. כולנו קצת הופתענו במחצית השנייה. רצינו לכבוש את השער השני ולשלוט במשחק, אבל הפנדל פגע בנו". פרנקי דה יונג הוחלף בדקה ה-82 על ידי אלחנדרו באלדה והודה שהופתע מהחילוף הזה ולא ציפה לו.
מאמן ברצלונה צ'אבי אמר אחרי המשחק: "התיקו הזה הוא באשמתנו. האטנו את הקצב, לא הרגנו את המשחק. לאהוס שלף כרטיסים מיותרים והמשחק יצא משליטה. בסוף המשחק אמרתי למתאו שהוא איבד שליטה. ג'ורדי אלבה אמר לי שמתאו לאהוס לא אמר לו בכלל שהוא שלף לו את הצהוב הראשון. השופטים צריכים לדבר, זה יקל על כולם".
חוסלו, עליו בוצעה ספק העבירה בפנדל של אספניול, אמר אחרי המשחק: "היה פנדל ברור, הוא קרע לי את הנעל והכול. זו אספניול ואנחנו יוצאים עם תחושה חיובית מאוד מהמשחק הזה. אחרי כל מה שהיינו צריכים להתמודד איתו ב-24 השנים האחרונות, הצלחנו לצאת עם תוצאה חיובית".
פורסם לראשונה: 18:01, 31.12.22