14 שערים, תשעה מבקיעים שונים והניצחון הגדול ביותר בתולדות מוקדמות היורו. זה סיכום המשחק החד צדדי ביותר בהיסטוריה של המפעל, שנרשם אתמול (שבת) בניס, בסופו הביסה צרפת את גיברלטר לא פחות מ-0:14. הטריקולור הגיעו למפגש אחרי שכבר הבטיחו את מקומם ביורו 2024 אבל סירבו לוותר על מופע מרשים במיוחד מול הקהל הביתי.
גיברלטר המסכנה, שסיימה את המשחק בעשרה שחקנים, ללא אף בעיטה לשער ועם החזקת כדור של 27 אחוזים לעומת 73 אחוזים של הצרפתים - נותרה עם אפס נקודות אחרי שבעה משחקים, ומאזן שערים מדהים של מינוס 35, כשגם שורת שערי הזכות עומדת על אפס. קשה לומר שהתבוסה המביכה הזאת לא הייתה רשומה על הקיר.
3 צפייה בגלריה
צרפת
צרפת
שלושער ושלושה בישולים. אמבאפה חוגג עם החברים
(צילום: EPA/SEBASTIEN NOGIER)
3 צפייה בגלריה
שער הלה-קיפ הצרפתי
שער הלה-קיפ הצרפתי
"הטיילת הצרפתית". שער הל'אקיפ
(צילום מסך)
לפני ליל אמש הניצחון הגדול ביותר במוקדמות היורו היה שייך לגרמניה, שמחצה 0:13 את סן מרינו. ניצחונה הגדול ביותר של צרפת אגב, עומד על 0:10 על אזרבייג'ן, בשנת 1995. מנגד, התבוסה הגדולה ביותר של גיברלטר הייתה 9:0 נגד בלגיה בחוץ ב-2017. ובתוך כל המספרים האלה, חשוב גם להזכיר את קיליאן אמבאפה, שסיים את הערב עם לא פחות משלושער ושלושה בישולים.
בל'אקיפ סיכמו את הערב עם צמד המילים: "טיילת צרפתית", שממחיש לא רק את המיקום הגיאוגרפי של המשחק בניס אלא גם את הרפיסות של היריבה. "להיות עם 11 שחקנים במשחק כזה זה דבר לא קל עבור גיברלטר, קל וחומר עם עשרה", אמר בסיום וברגישות רבה מאמן צרפת, דידייה דשאן. "אבל זה לא מפחית מאיתנו את הקרדיט. יכולנו אולי לכבוש יותר, אבל יש פה גם עניין של כבוד ליריבה. 14 שערים זה לא דבר רע".
3 צפייה בגלריה
ז'ירו
ז'ירו
ז'ירו מוסיף עוד אחד
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
הבלם ז'אן-קלר טודיבו, המשיך את דברי המאמן: "כיבדנו את ההוראות שקיבלנו והן היו קודם כל לכבד את היריבה. שיחקנו את הכדורגל שלנו וזאת התוצאה. לא היינו מודעים לפני המשחק לשיאים, לא התמקדנו בלנצח 0:14, אבל במחצית זה עלה ואמרנו לעצמנו 'למה לא?'. לא רצינו לתת להם להבקיע כי אחת המטרות הייתה לשמור על שער נקי".
גיברלטר (מקום אחרון בבית 2), שכאמור ספגה את ההפסד הכבד ביותר אי פעם וטרם הבקיע בשלב המוקדמות, תסיים את הקמפיין במשחק ביתי מול הולנד, שכבר הבטיחה את ההעפלה לשלב הבא, בתקווה אולי לרשום שער זכות ראשון. צרפת (מקום ראשון עם 21 נקודות) תתארח בעוד יומיים אצל יוון, שנמצאת במקום השלישי (12 נקודות).