אוהדי הכדורגל רגילים לראות כרטיסים צהובים ואדומים במהלך המשחק כבר יותר מ-50 שנה, מאז שהם נכנסו לשימוש במונדיאל 1970 במקסיקו. ביום שבת נרשמה היסטוריית כדורגל קטנה כאשר השופטת קטרינה קאמפוס, שלפה מכיסה כרטיס בצבע לבן בפעם הראשונה אי פעם בפורטוגל.
מעט לפני הירידה למחצית, במשחק בו קבוצת הנשים של בנפיקה ליסבון דרסה 0:5 את ספורטינג ליסבון ועלתה לשלב הבא בגביע הפורטוגלי, אחד האוהדים ביציע חש ברע, והצוותים הרפואיים של שני המועדונים ניגשו לסייע ביציע. על העזרה הראשונה של הרופאים והחובשים, בחרה קאמפוס להעניק כרטיס לבן לשתי הקבוצות לקול מחיאות הכפיים וקריאות העידוד של 15,032 אוהדים ואוהדות, במה שהיה משחק הנשים בפורטוגל עם הכי הרבה קהל אי פעם.
אז מה הוא הכרטיס הלבן? מיזם חדש בכדורגל הפורטוגלי שמטרתו היא להכיר ולעודד משחק הוגן וזאת, על פי ההתאחדות הפורטוגלית, "על מנת לשפר את הערך האתי בספורט". כרטיס שהוא ההפך מכרטיס אדום, שמספק הכרה מיידית במעשה חיובי במהלך משחק. אך בניגוד למקבילו, אין לו כל משמעות ישירה על המשחק.
בדומה לתוספות הזמן הארוכות במונדיאל, הכרטיס הלבן זוכה לתגובות מעורבות ברשתות החברתיות. רבים בפורטוגל וברחבי העולם נדלקו על הרעיון והראו את הערכתם למה שהכרטיס מייצג, אך כמובן שהיו כאלה שלא ממש הצליחו לראות את הפואנטה של דבר שהוא בעצם מחווה סמלית בלבד.
אם הכרטיס הלבן נשמע לכם מוכר, זה כי בעבר מישל פלאטיני, שכיהן כנשיא אופ"א, רצה להוסיף את כרטיס כזה כחלק מענישה של השופט. הרעיון שלו היה ליצור כרטיס שמשמעותו היא הרחקה זמנית של עשר דקות מהמגרש, על מנת להפחית את "השיגעון של שחקנים אשר תוקפים את השופט ומפריעים לו", במה שתיאר כ"מחלה של הכדורגל העולמי".
האם נוכל לראות אתה הכרטיס הלבן בקרוב בליגת העל שלנו או בליגות הבכירות באירופה? לא סביר. לעת עתה, זו יוזמה פורטוגלית בלבד. ההתאחדות הבינלאומית לכדורגל (IFAB) תחליט בחודשים הקרובים אם להביא את הכרטיס הלבן לליגות נוספות, כך ששווה לעקוב.