הלם בכדורגל האנגלי. יורגן קלופ הודיע היום (שישי) כי הוא יעזוב את ליברפול בסיום העונה, זאת למרות שיש לו עוד שנתיים בחוזה, ובכך יסיים תקופה של כמעט תשע שנים בקבוצה. הישגי השיא של הגרמני בן ה-56 עם הקבוצה עד כה הם הזכייה בליגת האלופות ב-2019, והאליפות שנה לאחר מכן ששברה בצורת של 30 שנה.
"אעזוב את המועדון בסוף העונה", הודיע קלופ. "אני יכול להבין שזה הלם לרבים כרגע, אבל אני יכול להסביר, או לפחות לנסות. אני אוהב את הכל במועדון הזה, בעיר הזאת ובאוהדים האלה. אני אוהב הכל. לכן אני משוכנע שזאת החלטה שאני חייב לקחת".
1 צפייה בגלריה
קלופ
קלופ
קלופ
(צילום: George Wood/Getty Images)
"נגמרת לי האנרגיה", הסביר המאמן הגרמני, "אין לי בעיה עכשיו, ידעתי את זה לתקופה ממושכת. אני ממש בסדר, אבל אני יודע שאני לא יכול לעשות את העבודה הזאת שוב ושוב ושוב. אחרי כל השנים שהיו לנו ביחד, הזמן שעברנו ביחד, כל מה שעברנו, הכבוד שלי והאהבה שלי אליכם רק גדלה. אני חייב לכם את האמת, וזו האמת.
"הודעתי למועדון כבר בנובמבר. העונה שעברה הייה מאוד קשה והיו רגעים שבהם אם הייתי במועדון אחר, כנראה היו מודים לי ונפרדים. כאן זה לא קרה. היה לי חשוב להחזיר את הקבוצה למסלול, רק על זה חשבתי. כשראיתי בשלב מוקדם שהקבוצה מאוד טובה ועם פוטנציאל גדול, אז יכולתי להתחיל לחשוב על עצמי שוב וזו התוצאה".
ליברפול חווה עונה נהדרת, והיא נמצאת במקום הראשון בפרמייר-ליג עם 48 נקודות אחרי 21 משחקים, חמש נקודות יותר מהאלופה מנצ'סטר סיטי, לה משחק פחות. בנוסף, היא עלתה לגמר גביע הליגה, לסיבוב הרביעי בגביע האנגלי ולשמינית גמר הליגה האירופית. "עכשיו צריך ללכת על הכל, אנשים מבחוץ ירצו להשתמש בהחלטה שלי כדי לצחוק ולהפריע לנו. אנחנו ליברפול, עברנו דברים קשים יותר יחד וגם אתם עברתם לפני שהגעתי", אמר קלופ.
באוקטובר 2015 הפך קלופ למאמן ליברפול, ובעונתו הראשונה הוא הוביל אותה לגמר גביע הליגה ולגמר הליגה האירופית. ב-2018 הגיע עמה לגמר ליגת האלופות, ושנה לאחר מכן העפיל עם ליברפול לגמר בפעם השנייה ברציפות, כאשר הפעם זכתה קבוצתו בתואר. בעונה לאחר מכן, 2019/2020, הוא הוביל את ליברפול לאליפות הראשונה בעידן פרמייר-ליג. ב-2022 זכה עמה גם בגביע הליגה וגם בגביע האנגלי, ועלה בפעם השלישית בארבע שנים לגמר ליגת האלופות. סך הכל הוא השיג שבעה תארים במועדון. לקלופ גם שתי זכויות בתואר מאמן העונה בפרמייר-ליג (2020 ו-2022).