רק ביום שני האחרון הוצג ברק בכר כמאמנה החדש של הכוכב האדום בלגרד וכבר ביממה האחרונה עסוקה התקשורת הסרבית בצעד הראשון של המאמן הישראלי בקבוצה - די שנוי במחלוקת.
על-פי העיתונות הסרבית, בכר בישר לקפטן הקבוצה והשוער הראשון שלה, מילאן בוריאן, שהוא אינו בתכניות לעונה הבאה. בוריאן בן ה-35 משחק בכוכב האדום מאז 2017, זכה איתה בשש אליפויות רצופות ונחשב לאחד השחקנים המוכרים במועדון (ובין השאר גם אהוב הקהל).
2 צפייה בגלריה
בוריאן
בוריאן
פגוע. בוריאן
(צילום: Julian Finney / gettyimages)
הכוכב תנסה לצרף את שוער אלופת פולין ראקוב צ'נסטוחובה, ולדימיר קובאצ'ביץ' הבוסני - כך על-פי דיווח נוסף, אבל בסרביה מתעניינים יותר במי שנשלח הביתה ולא במי שיגיע. "פגשתי את בכר בבלגרד ואמרתי לו שלום. כמה ימים לאחר מכן, הגעתי לפריז, הוא צלצל אלי ואמר לי שהוא לא בונה עליי ואני כבר לא השוער הפותח", סיפר בוריאן לתקשורת המקומית. "זה היה קשה לי מאוד, בטח כשזה פיטורים בשיחת טלפון. זה לא הגיע לי. מאמן שנמצא במועדון כמה ימים מודיע בצורה כזו - הוא היה צריך לכבד אותי. אני חייל של הכוכב האדום ויש לי פה חוזה עד 2026".
"אני עצוב ופגוע מאוד, אז לא אגיד יותר מדי", המשיך בוריאן. "התארים שלי מדברים בעד עצמם, הזמן מכריע. אני בטוח שבסופו של דבר כולם יתחרטו על זה".
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
מאמן מכבי חיפה ברק בכר
צעד ראשון מפתיע. בכר
(צילום: עוז מועלם)
בכר, ואת זה הוא גם יודע, צריך להבין משהו חשוב בנוגע לכוכב האדום בלגרד: אמנם מדובר בקנה מידה שונה לגמרי, אבל המעמד היחסי שלה בכדורגל הסרבי דומה לזה של פ.ס.ז' בצרפת ובאיירן מינכן בגרמניה. אמנם אין שם ציפיות לזכייה באליפות אירופה (אף שהמועדון עשה את זה ב-1991, בימים אחרים בכדורגל העולמי), אבל התפיסה דומה מאוד: אלו קבוצות שמיצו את ההצלחה בזירה המקומית וכבר לוקחים אותה כמובנת מאליה, והדגש המרכזי בבניית הסגל הוא על התאמה לליגת האלופות.
לכן, ככל הנראה, בכר לקח את הצעד הזה ומנסה להנחית שוער צעיר ובעיקר בכיר יותר מבוריאן. "הרצון שלו להביא שם גדול", נטען בסרביה. באחד הדיווחים, אגב, פורסם כי שוערה של הפועל באר-שבע, עומרי גלזר, נמצא גם כן על הכוונת בנוסף לקובאצ'ביץ'.