לפני 16 שנה נטל ארווין נגלסמן את חייו, ולא השאיר אחריו מכתב או רמז למה. בראיון שנתן למגזין "דר שפיגל", חושף מאמן הנבחרת הגרמנית, ובנו, יוליאן, את הסוד המשפחתי והטרגדיה שעמדה מאחורי המקרה.
נגלסמן, שבקיץ הקרוב יוביל את הנבחרת ביורו 2024 שתארח גרמניה, שהה בקורס מאמנים כשהתבשר על מות אביו, עליו ידע שהיה פעיל בשירות הביון הגרמני. "אסור לי לומר על זה דבר נוסף", המשיך המאמן. "ואני אפילו לא יודע מה בדיוק הוא עשה שם. אבל מה בטוח שהוא לא היה עובד מינהלה".
1 צפייה בגלריה
יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן
סוד ששמר במשך 20 שנה. נגלסמן
(צילום: גטי אימג'ס)
את המידע על החיים החשאיים של אביו, שמע נגלסמן לראשונה כשהיה בן 15. "הוא היה נוהג לדבר איתי על זה בנסיעות שהיינו עושים ממגרשי האימונים הביתה. הוא חשף פרטים ממש מעטים, במיקרו, הוא לא היה באמת יכול לדבר איתי על זה – בגלל זה אני חושב שהוא אמר לעיתים קרובות שזה יותר מדי בשבילו. הוא לא שיתף אותי בדברים שהדאיגו אותו אבל הייתה תחושה שיש עליו הרבה לחץ".
סימני השאלה לגבי הסיבות בגללן בחר אביו ליטול את חייו בעצמו, הטרידו את נגלסמן לאורך השנים. "אבא לא השאיר מכתב", הוא אמר. "אבל האופן שבו הוא בחר להתאבד, לא השאירה ספק שזאת הייתה החלטה שהוא היה שלם איתה. הבנתי שהוא באמת רצה למות".
המאמן בן ה-36 הוא אחד המאמנים המבטיחים בכדורגל הגרמני כשכבר לפני שלוש שנים קיבל את המושכות לאימון באיירן מינכן, איתה זכה באליפות 2021/22. במרץ לפני שנה פוטר ואת מקומו תפס תומאס טוכל, שבתום העונה הנוכחית אף הוא יעזוב את אלופת גרמניה.
בריאיון התייחס המאמן גם לסיבות שהובילו לסיום דרכו בבאיירן: "חתמתי שם בתקווה שייתנו לי לשנות דברים אבל זה לא קרה. יש מועדונים שנותנים לך זמן. ליורגן קלופ נדרשו חמש עונות עד שהוא זכה באליפות עם ליברפול, לפפ גווארדיולה לקח שבע שנים כדי לזכות בליגת האלופות. המאמנים בבאיירן מינכן לא זוכים בזמן שצריך כדי להתפתח".