מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, שדר הכדורגל היהודי-ארגנטינאי הרנן פלר נשא מונולוג בכל פתיחת משחק שהוא שידר בו, במהלכו הוא דרש את שחרור החטופים, ביניהם דודתו האהובה אופליה רויטמן, שנחטפה לעזה באותה שבת שחורה. היום (שלישי), הוא קיבל את הבשורה לה חיכה במשך 53 ימים: אופליה שוחררה במסגרת הפעימה החמישית של עסקת החטופים. לאחר הבשורה על שחרורה של אופליה, כתב פלר בסטורי: "בדרך לישראל" והוסיף קללה.
אופליה רויטמן, בת 77 מניר עוז, אמא לשלושה ילדים וסבתא לתשעה נכדים, שלחה ב-9:37 את ההודעה האחרונה שבה ביקשה עזרה ואמרה שהמחבלים נמצאים בבית שלה. המאבק לשחרורה של אופליה, אשת חינוך שהייתה במשך שנים רבות מחנכת כיתות א'-ב', הגיע גם כאמור למולדתה ארגנטינה, משם עלתה לארץ ב-1985.
1 צפייה בגלריה
הרנן פלר עם התמונה של דודתו אופליה רויטמן
הרנן פלר עם התמונה של דודתו אופליה רויטמן
הרנן פלר עם התמונה של דודתו אופליה רויטמן
(צילום: מתוך האינסטגרם של הרנן פלר )
בין היתר, פלר נשא את המונולג לפני גמר גביע ליברטדורס ולאחר מכן עשה זאת גם לפני משחקה של אלופת העולם ארגנטינה מול אורוגוואי במוקדמות המונדיאל, ושוב לפני המשחק מול ברזיל, וכן לפני חצי גמר הגביע הארגנטינאי בין בוקה ג'וניורס לאסטודיאנטס.
"אתה, שהרגו את משפחתך, שנשמתך שבורה כמו שלי - אתה לא לבד", אמר פלר הנרגש לפני שריקת הפתיחה של המשחק בין ארגנטינה לאורוגוואי. "אנחנו ביחד, ולא נשתוק. נמשיך לגנות בכל הכוח את ארגון הטרור חמאס. אנחנו דורשים את השחרור המיידי של החטופים.
"לכל אחד מהם יש שם ומשפחה, חלומות ועולם שלם שמחכה שיחזרו הביתה. ואתה, ששומר על שקט ומסיט את מבטך לצד השני, אני אומר לך - לא ייתכן שאתה ישן בשקט. החזירו את אופליה, החזירו את כל החטופים, אנחנו מחכים לכם".