בזמן שרוב האוהדים בעולם שוברים את הראש האם מערכת ה-VAR טובה או רעה לכדורגל, יש מקום אחד באירופה שמראש החליט שלא להיכנס לכאב הראש הזה – הליגה השבדית.
נשיא התאחדות הכדורגל במדינה, פרדריק ריינפלדט, שהביע בעבר את התמיכה במעבר ל-VAR, יצא בהודעה רשמית שגם בעונה הבאה הליגות הבכירות במדינה לא יאמצו את הטכנולוגיה, והוסיף: "כל עוד אופ"א לא תאכוף את השימוש ב-VAR אני לא רואה איך המציאות אצלנו תשתנה".
2 צפייה בגלריה
VAR
VAR
VAR
(צילום: Robert Cianflone/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
פרדריק ריינפלדט
פרדריק ריינפלדט
פרדריק ריינפלדט
(צילום: Michael Campanella/Getty Images)
ההודעה של ריינפלדט הגיעה לאחר שלדבריו רוב המועדונים בשתי הליגות הבכירות במדינה התנגדו למעבר. "אם ספרתי נכון, יש לנו 18 מועדוני עילית ושני מחוזות שאמרו שהם לא רוצים להשתמש ב-VAR", אמר הנשיא. "אנחנו מכבדים את זה. בגלל זה לא הבאנו שום הצעה לגבי VAR לישיבת הנציגים הקודמת ואני לא צופה זאת גם בעתיד. אני עומד על כך ומכבד את כללי המשחק הדמוקרטיים".
מערכת ה-VAR, כאמור, על אף הדיוק שהייתה אמורה להביא איתה בהחלטות שנויות במחלקות, מצליחה לעורר יותר ויותר ביקורת ככל שנוקף הזמן, כשמתברר, שגם בעזרתה קשה להימנע מטעויות אנוש, שמשפיעות על תוצאות המשחקים.
"השימוש ב-VAR חסר טעם", אמר בעבר אגדת הכדורגל מקולומביה קרלוס ולדרמה בסרטון שהעלה לערוץ היוטיוב האישי שלו. "חשבתי שזה יעזור לשופטים, אבל זה עושה בדיוק את ההיפך. שופטים כעת פשוט לא שורקים. הם לא עושים כלום, מחכים שיעזרו להם.
מנג'ר ליברפול היוצא, יורגן קלופ, גם כן התבטא בעבר נגד האופי של המערכת. "היא יוצרת מציאות בעייתית שקשה להבין", אמר המאמן הגרמני אחרי הרחקה שנויה במחלקות של שחקן הקבוצה קרטיס ג'ונס. "הוא קיבל אדום שלדעתי הוא לא אדום. השופט ראה תמונה קפואה שגם אני הייתי נותן עליה אדום, ואז הוא ראה שלוש שניות בהילוך איטי שגם הייתי נותן עליו אדום. אבל בפועל, זה לא כרטיס אדום".