האמת, אף אחד לא ציפה לזה. גם לא ולנטין "טאטי" קסטז'אנוס, שהפך אתמול (שלישי) לשחקן הראשון מזה 76 שנה שכובש רביעייה לרשת ריאל מדריד בליגה ב-2:4 המפתיע של ג'ירונה על הבלאנקוס בליגה הספרדית.
החלוץ, שהגיע בהשאלה ביולי האחרון מניו יורק סיטי, שיחק בחמש השנים האחרונות בכלל ב-MLS, במהלכן הבקיע 54 שערים. עד אתמול היו לו 7 שערים ב-28 הופעות בליגה הספרדית, ובאמת שאף אחד לא האמין שההתפוצצות שלו תגיע דווקא על חשבון ריאל, אלופת אירופה המכהנת.
3 צפייה בגלריה
טאטי קסטז'אנוס
טאטי קסטז'אנוס
ערב חלומי. קסטז'אנוס
(צילום: David Borrat / EPA)
3 צפייה בגלריה
טאטי קסטז'אנוס
טאטי קסטז'אנוס
אף אחד לא ראה את זה מגיע. קסטז'אנוס חוגג מול ריאל
(צילום: Joan Monfort / AP)
"זה לילה חלומי", חגג קסטז'אנוס. "שיחקנו משחק נהדר מול אחת הקבוצות הטובות בעולם. מעולם לא דמיינתי שדבר כזה יוכל לקרות. זה היה חלום שלי להבקיע מול ריאל, לא חשבתי שאכבוש רביעייה. אני ממש שמח". אגב, השחקן האחרון שכבש רביעייה מול ריאל בליגה היה אסטבן אצ'בריה, אי שם ב-1947 במדי אוביידו.
קסטז'אנוס כבש פעמיים בכל מחצית, ובעיקר עשה צחוק מאדר מיליטאו. בדו"ח המשחק ב"מארקה" קטלו את הברזילאי כ"בלתי ניתן לזיהוי" ו"נעדר". גם ביתר כלי התקשורת לא ריחמו על ריאל, בעיקר אלו בקטאלוניה: "השפלה" הייתה הכותרת ב"ספורט" ו"פנ-טאטי-קו" ב"מונדו דפורטיבו". ב"אס" נכתב כי ג'ירונה פשוט "ריסקה את ריאל".
"ניתוק ומבוכה": שער ה"מארקה"
"השפלה": שער ה"ספורט"
"פנ-טאטי-קו": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"היינו גרועים מבחינה הגנתית, וזה היה המפתח לתבוסה", הודה מאמן ריאל, קרלו אנצ'לוטי. "נראינו מפוחדים והסתמכנו על פעולות אישיות. הרמה שלנו הייתה מאוד נמוכה. אנחנו מתנצלים בפני האוהדים, הקבוצה לא באמת שיחקה כדורגל".
"זה מדהים, בלתי מוסבר", הוסיף האיטלקי שספג השפלה מול קבוצה שרק בעונה שעברה שיחקה בליגה השנייה בספרד. "דקה לתוך המחצית השנייה הם גמרו אותנו. כואב לנו, אבל נצטרך להתאושש. המשחק הזה לא מייצג את מה שהיא ריאל מדריד. זה היה ערב רע, ואנחנו מתנצלים".

ויניסיוס שוב איבד את העשתונות - ועקץ את ראשי הליגה

ההפסד מגיע כשבקרוב יש לריאל שלושה משחקי ענק מבחינתה: פעמיים מול מנצ'סטר סיטי בחצי גמר הצ'מפיונס וגמר גביע המלך מול אוסאסונה ב-6 במאי. את האליפות ריאל כבר לא תיקח, כשהפער מברצלונה (לה משחק פחות) עומד על 11 נקודות, שבעה מחזורים לסיום. "שמרנו על שער נקי ברוב המשחקים האחרונים שלנו. דווקא בזה ספגנו ארבעה. אני מקווה שהשחקנים מבינים את זה. אם לא - אחזור על זה כל יום. האוהדים שלנו יודעים שנהיה בסדר בגמר גביע המלך ובחצי גמר הצ'מפיונס", הבהיר אנצ'לוטי.
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
שוב ספג עבירות רבות וקללות מהקהל. ויניסיוס
(צילום: ALBERT GEA / Reuters)
אחת מנקודת האור הבודדת של ריאל היה ויניסיוס ג'וניור, שכבש ובישל, אך כמו בלא מעט משחקי חוץ הוא שוב ספג עבירות רבות וקללות מהקהל, והגיב באופן שזיכה אותו בכרטיס צהוב - התשיעי שלו העונה.
אחרי המשחק הברזילאי פרסם בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שבו תואר מקרה ששחקן ג'ירונה בעט בו כשהיה על כר הדשא. לצד הציוץ, ויניסיוס פרסם תגובה עם אימוג'י שלועגת ללה ליגה. "ברמה האישית הוא היה טוב, אבל הוא סופג יותר מדי כרטיסים צהובים לשחקן כמוהו", סיכם אנצ'לוטי.