ברצלונה לא הרשימה, אבל הניצחון הביתי הערב (רביעי) בקאמפ נואו 0:1 על דינמו קייב בצ'מפיונס הותיר אותה בחיים בקרב על אחד משני המקומות הראשונים בבית. ג'רארד פיקה היה אחראי על השער הבודד (36) - והראשון (מי היה מאמין) של הקטאלנים העונה בליגת האלופות. במחצית השנייה, גם כדורגל פושר הספיק לבארסה כדי לאגור שלוש נקודות קשות.
"הניצחון הזה משאיר אותנו בחיים בליגת האלופות ובזכותו הכל עוד אפשרי", אמר המאמן המנצח, רונלד קומאן בסיום. "ועדיין, היינו צריכים לסיים את המשחק הזה הרבה יותר מוקדם". לקראת המפגש מול ריאל מדריד בליגה ביום ראשון, סיפר ההולנדי: "ברור שעדיף להגיע לקלאסיקו עם ניצחון על החגורה שלך. אנחנו מגיעים כדי לקחת שלוש נקודות, למה לא?".
3 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
האריך חוזה. פאטי
(צילום: AP)
לא ברור אם בברצלונה חיכו לניצחון כדי לבשר את ההודעה הזו, אבל מיד בתום המשחק הקטלאנים פרסמו כי אנסו פאטי בן ה-18 חתם על הארכת חוזה ויישאר במועדון עד 2027. הערב הוא נכנס בתחילת המחצית השנייה ולא ממש הורגש. "חסרים לאנסו דברים וזה נורמלי", הבהיר קומאן. "צריך לזכור שהוא היה פצוע הרבה זמן וצריך להשתפר מכל הבחינות. בסוף החודש ימלאו לו 19. בגיל הזה הוא לא יכול לפתור את כל מה שחסר לנו ללא לאו מסי".
פיקה לא רק כבש את שער הניצחון הערב, אלא גם רשם ציון דרך מרשים. הוא הפך לשחקן ההגנה עם מספר השערים הגבוה ביותר בכל הזמנים בצ'מפיונס (16) - בדיוק כמו רוברטו קרלוס ואחד יותר מסרחיו ראמוס, יריבו לאורך השנים כשהאחרון שיחק בריאל מדריד.
3 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
עקף את ראמוס. פיקה
(צילום: gettyimages)
"התוצאה הזו ברור שעוזרת ובונה לנו ביטחון לקראת הקלאסיקו", הסביר פיקה. "להשיג ניצחון בית שלישי ברציפות העונה זה נהדר. נצטרך להגיע גם לקייב ולנצח ואז לפגוש את בנפיקה למשחק מכריע".
ג'ורדי אלבה, שנבחר למצטיין של המשחק, הוסיף: "התחושות במחצית השנייה הן לא כמו אלו של החצי הראשון. אנחנו חייבים להמשיך באותה עוצמה ולהכפיל את התוצאה. יש עוד הרבה במה להשתפר. ריאל? אנחנו מצפים למשחק קשה, אך סומכים על האוהדים שלנו".
3 צפייה בגלריה
רונלד קומאן
רונלד קומאן
בטוח לקראת הקלאסיקו. קומאן
(צילום: AP)
דווקא התקשורת הקטאלנית קטלה את בארסה אחרי המשחק. ב"ספורט" כתבו, בין השאר: "זה היה ניצחון עם כדורגל עצוב. לוק דה יונג שוב הראה שפשוט אין לו את האיכות לשחקן בברצלונה, ועכשיו כולם ראו ויודעים את זה. בסופו של דבר, פיקה הציל המולדת".