מנואל גרפה, שופט כדורגל בכיר מגרמניה, תבע את התאחדות הכדורגל הגרמנית וזכה ב-48,500 אירו לאחר שבית המשפט קבע היום (רביעי) כי הוא הופלה ולא נלקח בחשבון בשיבוץ למשחקים בשל גילו.
בית המשפט קבע שגרפה בן ה-49, ששפט ב-289 משחקי בונדסליגה בין 2004 ל-2021, קופח על ידי הנוהג הגרמני שלא לשבץ שופטים שעברו את גיל 47.
1 צפייה בגלריה
מנואל גרפה
מנואל גרפה
רוצה להמשיך לשפוט. גרפה
(צילום: גטי אימג'ס )
בית המשפט קבע כי להתאחדות הגרמנית (DFB), לא הייתה את הזכות להטיל הגבלה גורפת על שופטים מבוגרים ללא הוכחות מדעיות או שימוש באמצעים יותר אינדיבידואליים כמו מבחני כושר. עם זאת, בית המשפט דחה את תביעתו של גרפה לפיצויים על אובדן רווחים, וקבע כי הוא לא סיפק ראיות לכך שהוא עדיין היה נבחר למשחקים אם מגבלת הגיל לא הייתה קיימת.
ב-2014 ביטלה פיפ"א את הגבלת הגיל במשחקים בינלאומיים. עם זאת, חוקי פיפ"א קובעים כי שופטים שעברו את גיל 45 עדיין יכולים להיות כפופים ל"הערכות טכניות נוספות, כמו גם בדיקות רפואיות ספציפיות ובדיקות כושר על בסיס כל מקרה לגופו".
אגב, גרפה הפך במארס 2010 לגרמני הראשון ששפט משחק בישראל, כשניהל את ההתמודדות בין מכבי ת"א למכבי חיפה, שבה הירוקים ניצחו 0:1. מה היה באותו משחק? אדום לעמנואל מאיוקה ממכבי ת"א כבר באמצע המחצית הראשונה ופנדל שנוי במחלוקת שנשרק לזכות מכבי חיפה, שהעניק להם את הניצחון לקראת הסיום. גרפה התראיין בגרמניה לאחר אותו משחק וסיפר על החוויה שלו בתור שופט כדורגל גרמני במדינת היהודים: "כולם קיבלו אותי בחום. כל הביקור היה מאוד רגוע עבורי".