בהתחלה כינו אותו "הדבר הגדול הבא", אחר כך שדרגו את זה ל"יורש של אינייסטה" והחל מאתמול (ראשון) גאבי הוא "המלך של ברצלונה". ככה זה כשאתה מוליך את בארסה לתואר ראשון מאז ימי לאו מסי.
היהלום בן ה-18 כיכב עם שער ושני בישולים ב-1:3 המרשים של ברצלונה על ריאל מדריד בגמר הסופרקופה בסעודיה - והמשיך לגרוף מחמאות מכל עבר. בכל זאת, זה היה התואר הראשון של הקטאלנים מאז "הפרעוש" עזב לפ.ס.ז' בסיום עונת 2020/21. אז היא נראתה קבוצה שבורה, היום - אחרי מהפכת הצעירים של צ'אבי - היא הפייבוריטית הגדולה לזכות גם באליפות ספרד.
4 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה גאבי
שחקן ברצלונה גאבי
ה-כוכב של המשחק. גאבי חוגג בקלאסיקו
(AFP)
4 צפייה בגלריה
ברצלונה מניפה גביע
ברצלונה מניפה גביע
תואר ראשון מאז ימי לאו מסי
(צילום: גטי אימג'ס)
צ'אבי אמנם הניף גביע ראשון מאז הגיע חזרה לקאמפ נואו, אבל הקשר הצעיר, שנולד בכלל בסביליה, הפך כמובן לגיבור הגדול. גם מאמנו הודה בכך: "הוא מלהיב את כולנו. יש לו את האומץ והמנטליות לשחק כדורגל, ויש לו גם הרבה מנהיגות. השמיים הם הגבול מבחינתו".
גאבי הוא כמובן לא שם חדש לחובבי הכדורגל העולמי, אבל מעטים האמינו שהוא יהפוך לשם כזה גדול בגיל כל-כך צעיר. הוא קיבל מקום בהרכב ברצלונה והנבחרת כבר בגיל 17. הוא יכול לשחק גם באגף שמאל, אבל מעדיף במרכז - שם היה מעורב אתמול בכל שלושת השערים של קבוצתו. אחד הדברים הבולטים בגאבי הוא לא היכולת שלו עם הכדור, אלא העבודה הקשה במגרש והמאבק הפיזי על כל כדור.
"הוא הכי טוב בברצלונה", טענו ב"מארקה". "עובד המון בהגנה, וכשמגיע לתוך הרחבה - הוא גם גורם לכדור להיכנס לשער. לברצלונה יש אוצר בקישור, ושחקן שיכול לשמש לה עשור קדימה".
"בן ה-18 שהרס את ריאל מדריד", התפייטו בעיתון הקטלאני "ספורט". כזכור, רק באוקטובר האחרון גאבי זכה בפרס "הגולדן בוי" - השחקן הטוב בעולם עד גיל 21 על פי בחירת העיתון האיטלקי "טוטוספורט".
4 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
השחקן הצעיר הטוב בעולם, זו כבר עובדה
(צילום: EPA)
גם המספרים מדברים בעד עצמם. כבר בדצמבר 2021 - בגיל 17 ו-135 ימים - גאבי הפך לשחקן השלישי הכי צעיר בתולדות ברצלונה שכובש, והוריד למקום הרביעי את...מסי (17 ו-331 ימים). אתמול מול ריאל רשם עוד ציון דרך היסטורי, כשהפך לשחקן הצעיר ביותר של בארסה שמבקיע בקלאסיקו. הוא עשה זאת בגיל 18 ו-163 ימים.
"גבי הוא חיה תחרותית", פרגן לו סרחיו בוסקטס. "בגיל הזה רוב השחקנים נמצאים בקבוצת הנוער, אבל הוא כאן, משחק ברמה הכי גבוהה, מבקיע שערים ומבשל".
4 צפייה בגלריה
מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי
מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי
מצא נחמה. אנצ'לוטי
(Getty Images)

אנצ'לוטי: "ההפסד עזר לנו"

מנגד, בריאל מדריד, כצפוי, לקחו קשה את ההפסד. "אנחנו צריכים ללמוד מזה, זה רגע לא פשוט", הודה מאמן הבלאנקוס, קרלו אנצ'לוטי. "אנחנו לא צריכים לעשות יותר מדי דברים או להשתגע, ידענו לפני המשחק שהקבוצה לא במיטבה".
אנצ'לוטי הוסיף: "אנחנו צריכים להתעודד ולהתכונן למשחק הבא. ההפסד הזה עזר לנו, מכיוון שהוא הראה כמה חסרונות יש במשחק שלנו".