לראשונה מזה 13 שנה - אינטר חוזרת לגמר ליגת האלופות. הנראזורי עשו זאת בסטייל ואחרי ניצחון כפול על היריבה עירונית מילאן. שבוע אחרי ה-0:2 המרשים, הגיע 0:1 קטן אתמול (שלישי) בסן סירו ששלח את סימונה אינזאגי ושחקניו לקרב על התואר מול מנצ'סטר סיטי או ריאל מדריד, שיתמודדו ביניהן הערב במשחק הגומלין.
זה יהיה הגמר השישי של הכחולים-שחורים בליגת האלופות והראשון מאז ה-0:2 הכל-כך זכור על באיירן מינכן בעונה הטרבל שלהם עם ז'וזה מוריניו על הקווים ב-2010. אינטר אף שברה אתמול נאחס מסוים מול מילאן: עד היום הנראזורי פגשו שש פעמים קבוצות איטלקיות בשלב נוקאאוט במפעל אירופי, כשרק היריבה העירונית הייתה זו שתמיד הדיחה אותה - ועוד פעמיים.
7 צפייה בגלריה
אינטר
אינטר
בטירוף שלהם. שחקני אינטר
(צילום: EPA/MATTEO BAZZI)
7 צפייה בגלריה
אמברוסיו
אמברוסיו
אמברוסיו עושה כבוד ליורש
(צילום: AP Photo/Luca Bruno)
לאוטרו מרטינס כבש את השער היחידי במשחק (74) והשמיני שלו נגד מילאן מאז 2019. זה היה הגול העשירי של הארגנטינאי בליגת האלופות, ובכך הצטרף לעוד ארבעה שחקנים בלבד שכבשו 10 שערים או יותר עבור אינטר במפעל: אדריאנו (14), חוליו קרוס (13), הרנן קרספו (11) וסמואל אטו (10). "אמרתי לשחקנים עוד לפני המשחק: האחדות של הקבוצה היא הדבר החשוב ביותר. ראיתי את זה במונדיאל. אם הקבוצה מאוחדת והולכת באותו כיוון, הדברים הופכים לקלים יותר. אינטר ממש מזכירה לי בכך את ארגנטינה", הסביר מרטינס.
והאם אחרי הגביע העולמי עם ארגנטינה, לאוטרו יזכה גם בליגת האלופות? "זה יהיה חלום, אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה", חייך החלוץ. "יש כאן הרבה היסטוריה. עברתי משהו מיוחד במונדיאל ואני מנסה להעביר אותו גם לשחקנים. זאת קבוצה מיוחדת ומאוחדת, הראנו שמגיע לנו ולאוהדים לשחק במעמדים האלה".
7 צפייה בגלריה
מרטינס
מרטינס
אחרי הגביע העולמי - רוצה גם זכייה בליגת האלופות. מרטינס
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
סימונה אינזאגי, מאמן אינטר, חגג: "ייקח לנו זמן לעכל את ההישג. זה היה חלום בשבילנו, אבל תמיד האמנו וזה מסע יוצא דופן. אנחנו שמחים שניצחנו ככה, בטח בדרבי. היינו אגרסיביים ומרוכזים, ניצחנו בכל הדרבים מינואר".
את מי הוא מעדיף לפגוש בגמר? "כשאתה הולך להתמודד מול מנצ'סטר סיטי או ריאל מדריד אתה תמיד מתחיל כאנדרדוג, אבל הכל אפשרי בכדורגל. פגשנו את ריאל מדריד בשנה שעברה והפסדנו בשני משחקים, אבל נראינו טוב. מנצ'סטר סיטי לא צריכה שאחמיא לה: אנחנו נראה, ומי שתגיע - תגיע".
7 צפייה בגלריה
אינטר
אינטר
"אוהב את זה!": שער ה"קוריירה דלו ספורט"
7 צפייה בגלריה
אינטר
אינטר
"החלום של אינטר": שכר ה"גאזטה דלו ספורט"
7 צפייה בגלריה
אינטר
אינטר
"אינטרסטנבול": שער ה"טוטוספורט"
חאבייר סאנטי, אגדת אינטר וכיום סגן נשיא הקבוצה, הוסיף: "לקבוצה הזאת מגיע להתרגש. זה רגע גדול. מי היה מאמין?".
סיפור מעניין קשור לרומלו לוקאקו, הנריק מחיטריאן ומתיאו דרמיאן. כולם שיחקו יחד בסוף העשור הקודם במנצ'סטר יונייטד - וכשלו בה. כעת, דווקא בינטר, הם העפילו לגמר הצ'מפיונס. "זו הייתה חצי שנה מאוד קשה עבורי", הודה הבלגי, שהיה אמוציונלי מאוד בסיום. "כשנפצעתי לא הבנתי עד כמה הפציעה חמורה. זה היה מאוד קשה לחזור, אבל הכרחתי את עצמי".
התקשורת האיטלקית החמיאה לאינטר. "החלום של אינטר", הייתה הכותרת של ה"גאזטה דלו ספורט". ב"קוריירה דלו ספורט" הלכו על "אוהבים את זה!", ואילו ב"טוטוספורט" בחרו במשחק מילים: "אינטרסטנבול" - לקראת ההופעה של הנראזורי בגמר בבירת טורקיה.

מאלדיני: "זה לא היה כוחות"

מהעבר השני, במילאן התאכזבו, אבל גם הודו שהקבוצה הטובה יותר ניצחה. "זה לא היה כוחות", אמר המנהל הספורטיבי ואגדת המועדון פאולו מאלדיני. "הם היו טובים יותר משמעותית. נכון לכרגע, מילאן לא בנויה לעמוד בקצב של שתי מסגרות, והבעלים יודעים את זה".
7 צפייה בגלריה
מילאן
מילאן
הפנים של שחקני מילאן אומרות הכל
(צילום: EPA/ROBERTO BREGANI)
המאמן סטפנו פיולי: "יש אכזבה גדולה. זה היה מסע נהדר ואף אחד לא האמין שנחלוף על פני קבוצות כמו טוטנהאם ונאפולי, אבל עדיין רצינו להגיע לגמר. הרסנו את חצי הגמר ב-15 הדקות הראשונות של המשחק הראשון. ניסינו לחזור, אבל זה לא הספיק".