אופ"א פרסמה היום (שישי) את שלושת המועמדים הסופיים לתואר שחקן העונה של 2021/22: קארים בנזמה, טיבו קורטואה וקווין דה בריינה. בנוסף, פרסמה אופ"א גם את שלושת המועמדים הסופיים לתואר מאמן העונה, ואת רשימת השחקנים שהגיעו למקומות 15-4.
מי שצפוי לזכות בתואר הוא בנזמה, שהוכתר גם כשחקן העונה בליגת האלופות והוביל את ריאל מדריד לזכייה בתואר החשוב ביותר בפעם ה-14, והחמישית מאז הצטרף לקבוצה מליון ב-2009. קורטואה, שגם הוא זכה עם ריאל מדריד בתארים, נבחר לשחקן המצטיין של גמר ליגת האלופות אחרי שהדף שוב ושוב את ניסיונות ההבקעה של ליברפול.
1 צפייה בגלריה
קורטואה, בנזמה ודה בריינה
קורטואה, בנזמה ודה בריינה
קורטואה, בנזמה ודה בריינה
(צילום: gettyimages)
זו הפעם השלישית ברציפות שדה בריינה נכנס לטופ-3. הבלגי נבחר לשחקן המצטיין של הפרמייר-ליג בעונה שעברה אחרי שהוביל את מנצ'סטר סיטי לעוד אליפות, הרביעית מאז הצטרף לקבוצה לפני שבע עונות. במפתיע או שלא, לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו נותרו מחוץ לרשימה הרחבה אחרי שלא קיבלו אפילו קול אחד.
אופ"א תכריז על המנצח ב-25 באוגוסט, במעמד הגרלת שלב הבתים של ליגות האלופות.
מקומות 4-15 בבחירת שחקן השנה של אופ"א
מקום 4 – רוברט לבנדובסקי מקום 5 – לוקה מודריץ' מקום 6 – סאדיו מאנה מקום 7 – מוחמד סאלח מקום 8 – קיליאן אמבפה מקום 9 – וינסיוס ג'וניור מקום 10 – וירג'יל ואן דייק מקום 11 – ברנרדו סילבה מקום 12 – פיליפ קוסטיץ' מקום 13 – לורנזו פלגריני מקום 14 – טרנט אלכסנדר ארנולד מקום 15 - פאביניו
אצל המאמנים, יורגן קלופ, קרלו אנצ'לוטי ופפ גווארדיולה הם המועמדים הסופיים לזכייה בתואר.
מאוחר יותר, פורסמה רשימת 30 המועמדים לכדור הזהב של המגזין "פראנס פוטבול" - הפרס שיחולק ב-17 באוקטובר בפריז. מסי לא נכלל גם שם ברשימה הסופית - לראשונה מזה 17 שנה. בנזמה, קורטואה ודה בריינה שם, אבל לא רק. גם רוברט לבנדובסקי, לוקה מודריץ', ברנרדו סילבה ואפילו כריסטופר אנקונקו.