ריאל מדריד עשתה אתמול (שבת) צעד ענק בדרך אל השבת האליפות, כשניצחה 0:4 מהדהד את ג'ירונה במשחק העונה בלה ליגה והגדילה את הפער בפסגה לחמש נקודות. בלינגהאם כיכב עם צמד בדרך ל-16 שערי ליגה העונה, יותר מכל אחד אחר, אבל המצטיין היה ללא ספק ויניסיוס, שהציג יכולת אדירה ותרם שער ושני בישולים.
"הוא הכי טוב בעולם", אמר קרלו אנצ'לוטי לאחר כשהתבקש לתאר את הופעתו של הברזילאי. המאמן של ריאל נשאל לאחר מכן מי השחקנים הטובים בעולם חוץ מוויניסיוס, וענה ש"ג'וד בלינגהאם, רודריגו, פדריקו ואלוורדה, אדוארדו קאמבינגה וטוני קרוס". אנצ'לוטי גם נשאל על קיליאן אמבאפה לאור השמועות על הצטרפותו האפשרית בקיץ וענה: "הוא שחקן של קבוצה אחרת, יש לי את הטובים ביותר".
2 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
הטוב בעולם? ויניסיוס
(צילום: Tan Jun/Getty Images)
ויניסיוס נבחר לאיש המשחק ואמר בסיום: "זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו העונה, אין ספק, עשינו כל מה שהמאמן ביקש מאיתנו. כשאנחנו רוצים את זה, קשה מאוד לנצח אותנו. אני בדרך כלל לא בועט מחוץ לרחבה, אבל היום הרגשתי בטוח בעצמי וזה הלך טוב". על בלינגהאם: "אנחנו לומדים להכיר זה את זה. הוא נהדר, כובש הרבה והלוואי שימשיך ככה. הוא בשיאו העונה וכולנו מאושרים, אנחנו מאוחדים מתמיד וצריך להמשיך ככה".
ג'ירונה הפסידה רק פעמיים העונה בליגה, ובשני המקרים זה היה לריאל מדריד, שניצחה 0:7 בסיכום המשחקים. "אנחנו לא ברמה של ריאל מדריד", הודה מאמן המפסידה מיצ'ל, "יש לנו עונה מדהימה, אבל צריך להודות - זו לא הליגה שלנו. צריך להמשיך להשתפר, משחקים כאלה בדרך כלל עוזרים להשתפר כי אתה מבין את המציאות שלך. אנחנו צריכים להיות צנועים".
זה היה כנראה המשחק הכי טוב של ריאל העונה, אבל גם היו חדשות רעות: בלינגהאם נאלץ לצאת בדקה ה-57 בגלל פציעה. "לג'וד יש נקע בקרסול, מחר נדע מה קורה איתו. אני מקווה שיהיה כשיר ליום שלישי", התייחס לכך אנצ'לוטי.
בלינגהאם אגב הפך לקשר הראשון של ריאל מדריד שכובש לפחות 15 שערי ליגה בעונה במאה ה-21, והוא עשה זאת אחרי 24 מחוזרים בלבד. בנוסף, כבר כעת יש לו כמות זהה של שערים בכל המסגרות במדי ריאל (20 ב-29 משחקים) כמו דיוויד בקהאם (ב-155 משחקים).
2 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
לא מפסיק לשבור שיאים. בלינגהאם
(צילום: EPA/Kiko Huesca)
מאז ההפסד לאתלטיקו בדרבי, הבלאנקוס יצאו לרצף של 18 משחקי ליגה ללא הפסד (15 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו), במהלכן הם שמרו 10 פעמים על שער נקי וספגו רק תשעה שערים. ביום שלישי (22:00) הם ייתאחרו אצל ר.ב לייפציג למשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות.