ריאל מדריד הבטיחה הערב (שבת) זכייה באליפות ספרד ה-36 בתולדותיה. הבלאנקוס ניצחו 0:3 את קאדיס בבית והיו צריכים שברצלונה תאבד נקודות מול ג'ירונה במשחק המאוחר של היום. הקבוצה של צ'אבי כבר הובילה 1:2 במפגש הצמרת הקטאלני, אבל הפתעת העונה בספרד ביצעה מהפך גדול בחצי השני והשיגה 2:4 - שהעניק לריאל את האליפות.
כשנותרו 12 נקודות בקופה, לריאל מדריד יש כעת 87 נקודות, 13 נקודות מעל ג'ירונה (74) שעלתה למקום השני על חשבון ברצלונה (73). בשש העונות האחרונות זכו הבלאנקוס באליפות הספרדי עונה כן ועונה לא, וזו תהיה האליפות השנייה עם קרלו אנצ'לוטי שמגיע לשש בקריירה (זכה באליפות בכל אחת מהליגות הגדולות באירופה). כעת ריאל תנסה לזכות גם בליגת האלופות, שם היא תפגוש ביום רביעי (22:00) את באיירן מינכן לגולמין של חצי הגמר אחרי ה-2:2 במשחק הראשון.
2 צפייה בגלריה
ברהים דיאס
ברהים דיאס
הצטיין במשחק האליפות. דיאס
(צילום: OSCAR DEL POZO / AFP)
2 צפייה בגלריה
ברצלונה מאוכזבת
ברצלונה מאוכזבת
איבדו יתרון 1:2. שחקני ברצלונה מאוכזבים
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
ריאל מדריד - קאדיס 0:3 | השוער טיבו קורטואה, שכזכור לא שיחק עד כה העונה בגלל פציעה, פתח ושמר על שער נקי. הוא לא היה השינוי היחיד ב-11 של אנצ'לוטי, שביצע רוטציה נרחבת לפני הגומלין בצ'מפיונס. בין השחקנים שיקבלו הזדמנות נדירה בהרכב היה ברהים דיאס, שהצטיין עם שער בבעיטה אדירה (51) ובישול לג'וד בלינגהאם המחליף (68). מאטו חוסלו קבע את תוצאת המשחק בתוספת הזמן (90+3).
ג'ירונה - ברצלונה 2:4 | הפתעת העונה השלימה דאבל עונתי ראשון אי פעם בדרבי הקטלאני - והבטיחה כרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. דווקא המארחת פתחה את המשחק בסערה, וכבר בדקה השלישית עלתה ליתרון משער נהדר של אנדרס כריסטינסן, אבל פחות מדקה עברה עד שארטיום דודביק השווה עם שערו ה-20 העונה בליגה, יותר מכל שחקן אחר. ברצלונה ובתוספת הזמן של המחצית (45+2) עלתה שוב על הלוח הודות לפנדל מוצלח של רוברט לבנדובסקי. אבל המחצית השנייה הייתה כל כולה של ג'ירונה, ובעיקר של פורטו, שבדקה ה-65 עלה מהפסל, כבש בנגיעה הראשונה שלו בכדור, בישל למיגל גוטרייז שקבע מהפך (67), ואז קבע את תוצאת המשחק עם וולה אדיר (74).
מאיורקה - אתלטיקו מדריד 1:0 | אחרי שהפסידה 1:0 בשני הביקורים האחרונים שלה במאיורקה, הפעם יצאה הקבוצה של דייגו סימאונה עם ידה על העליונה בזכות שער מוקדם של רודריגו ריקלמה (5). אתלטיקו שבמקום הרביעי התקרבה להשגת הכרטיס לליגת האלופות, כשהיא מובילה בשש נקודות על אתלטיק בילבאו שבמקום החמישי. המארחת שעדיין נאבקת על הישראות סופרת משחק שישי ברציפות בכל המסגרות ללא ניצחון.