גבריאל היינצה היה שחקן גדול. המגן-בלם הארגנטיני שיחק בין השאר בפריז סן ז'רמן, מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד, ואף זכה בלא מעט תארים. כמו כן, יש לו 72 הופעות ו-3 שערים במדים הלאומיים.
אבל אף אחד לא הבטיח לו שקריירת האימון שלו תהיה גם כן טובה. לפני יומיים, ואחרי שבעה חודשים בלבד בתפקיד, פוטר היינצה מתפקידו באטלנטה מה-MLS. הסיבות ברובן מקצועיות, אך לא רק.
2 צפייה בגלריה
גבריאל היינצה
גבריאל היינצה
גבריאל היינצה
(צילום: AP)
מאז שהגיע לקבוצה ניצח היינצה ארבעה משחקים בלבד מתוך 17 משחקים בהם עמד על הקווים. הניצחון האחרון שלו היה בחודש מאי, ומאז אטלנטה עומדת על רצף של שמונה משחקים ללא W, הרצף השלילי הארוך ביותר בתולדות המועדון.
אבל מעבר לתוצאות על המגרש, בארה"ב דווח כי היינצה עשה חיים קשים לשחקניו. ב"פוקס ספורטס" פורסם שאיגוד השחקנים האמריקני הגיש תלונה רשמית לליגה נגד המאמן הארגנטיני, אחרי ששחקני הקבוצה פנו אליו לעזרה. לטענת השחקנים, האימונים של היינצה היו קשים ותובעניים, והוא אפילו הגביל את הפסקות השתייה שלהם. כמו כן, סירב לתת להם חופש והיה עורך באופן קבוע שני אימונים ביום. "הכדורגל והעניין הטקטי זה משהו אחד, אבל המון דברים קרו מחוץ למגרש שגרמו לעייפות מנטלית אצל השחקנים על בסיס יומי", אמר גורם במועדון.
2 צפייה בגלריה
גבריאל היינצה
גבריאל היינצה
היינצה מתוסכל על הקווים
(צילום: AP)
במקביל, היינצה נקלע לעימות עם הכוכב הגדול של אטלנטה, ג'וזף מרטינס. מאז החזרה של החלוץ מהקופה אמריקה, שם ייצג את נבחרת ונצואלה, המאמן החליט להדיח אותו מהסגל - ומרטינס לא שותף בששת המשחקים האחרונים (מחלקם נעדר לאחר שנדבק בקורונה, אך מאז החלים). ההחלטה הזאת לא עברה בשקט אצל האוהדים שמחו על כך, כולל במשחק מול ניו אינגלנד, שהתברר כאחרון של היינצה.
אחרי 13 משחקים בעונה הנוכחית, אטלנטה מדורגת במקום העשירי בלבד במחוז המזרחי ב-MLS עם 13 נקודות (2 ניצחונות, 7 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים). היינצה, שאימן קודם לכן רק בליגה הארגנטינית, יצטרך לחשב מסלול מחדש כי הקדנציה בארה"ב לא עשתה לו שם טוב.